برگزاری قرارگاه‌های عقیدتی ویژه دانش‌آموزان و اولیا در آذربایجان غربی
کد خبر: 3825960
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

برگزاری قرارگاه‌های عقیدتی ویژه دانش‌آموزان و اولیا در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی ــ مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان غربی به برگزاری قرارگاه‌هایی ویژه دانش‌آموزان و اولیا در اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه‌ها سعی بر آن خواهد بود تا برخی مسائل مربوط به احکام، مباحث عقیدتی و تشکیلاتی برای دانش‌آموزان و همچنین مشاوره‌های تربیتی نوجوان برای والدین برگزار شود.

برگزاری قرارگاه‌های عقیدتی ویژه دانش‌آموزان و اولیا در آذربایجان غربی

محسن رضایی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، به تشریح برنامه‌های این اتحادیه در تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان پرداخت و گفت: برنامه‌های تابستانی استان تحت عنوان «به وقت تابستان» برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های دقیق برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت اوقات فراغت دانش‌آموزان و لزوم برنامه‌ریزی‌های دقیق برای گذراندن اوقات فراغت مفید برای دانش‌آموزان، بیان کرد: طی سال جاری فرآیند جدیدی از انتخاب مسئولان انجمن اسلامی در مدارس به اجرا درآمده که بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، بدین‌شکل که دانش‌آموزان برای تصدی مسئولیت انجمن اسلامی مدارس توسط کارشناسان مجموعه در چند مرحله مصاحبه و گزینش شده‌اند و بدین‌ترتیب افرادی با حس پذیرش مسئولیت بیشتر و با علاقه‌مندی‌های مشخص انتخاب شده‌اند و این کار را برای برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر تسهیل کرده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان غربی به تبیین جزییات برنامه‌های اوقاف فراغت پرداخت و ادامه داد: این مجموعه برنامه‌ها در سه قالب علمی ـ آموزشی، اردویی ـ ورزشی و قرارگاهی ـ معرفتی تهیه و تنظیم شده و به اجرا درخواهد آمد.

رضایی افزود: دوره‌های آموزشی زبان‌های خارجی، دوره‌های فن‌آموزی، کار با رایانه و نرم‌افزارهای کاربردی، دوره‌های هنری، دوره‌های سواد رسانه و فضای مجازی، کلاس‌های تقویتی علمی و دوره‌های متنوع قرآنی از برخی برنامه‌های علمی ـ آموزشی محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌ها تفاهم‌نامه‌های مختلفی با سازمان فنی‌وحرفه‌ای، حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان سراج، سازمان اوج، جهاد دانشگاهی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، سازمان اوقاف، اتحادیه موسسات قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری ارومیه و فرهنگسراهای شهرداری‌ها منعقد شده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان آذربایجان غربی رفع ضعف‌ها و کمبودهای جسمانی و روانی را یکی از مباحث مهم در برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت خواند و بیان کرد: تفریح و ورزش دو اصل مهم در زندگی هر انسانی بوده و این امر در زندگی یک نوجوان جایگاه بسیار والاتری پیدا می‌کند، به‌خصوص با توجه به وفور وقت در اوقات فراغت، برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این حیطه می‌بایست انجام بگیرد.

وی یادآور شد: اختصاص سانس‌های سالن‌های ورزشی به اعضای انجمن‌های اسلامی، برگزاری اردوهای تشکیلاتی ـ انگیزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی - ورزشی و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم از برخی برنامه‌های اتحادیه در فصل تابستان به‌شمار می‌رود.

رضایی به برگزاری اردوهای آموزشی، تربیتی و تشکیلاتی طلایه‌داران در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این اردوها جهت توانمندسازی و انتقال آموزش‌های لازم ویژه مسئولین انجمن اسلامی گزینش شده در فصل تابستان برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری قرارگاه‌هایی ویژه دانش‌آموزان و اولیا اشاره کرد و افزود: در این قرارگاه‌ها سعی بر آن خواهد بود تا برخی مسائل مربوط به احکام، مباحث عقیدتی، تشکیلاتی برای دانش‌آموزان و همچنین مشاوره‌های تربیتی نوجوان برای والدین برگزار شود، در تابستان قرارگاه‌ها به‌صورت هفتگی در فرهنگسراها و یا مساجد مناطق نزدیک به محل سکونت مسئولین انجمن با مدیریت سرگروه‌ها و قرارگاه‌های شهری به‌صورت ماهانه یکبار با محوریت اتحادیه هر شهرستان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha