از برپایی محافل قرآنی بانوان تا برپایی موكب‌های شادی طی دهه كرامت در فارس
کد خبر: 3825137
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

از برپایی محافل قرآنی بانوان تا برپایی موكب‌های شادی طی دهه كرامت در فارس

گروه اجتماعی ــ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی ـ هنری ایام دهه كرامت، از برپایی محافل انس با قرآن ویژه بانوان، موكب‌های شادی اهل بیت(ع)، جشنواره ملی شعر رضوی و غیره در این ایام خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 16 تیرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه كرامت گفت: 30 برنامه شاخص به‌همت كمیته‌های مختلف ستاد بزرگداشت دهه كرامت در استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: کمیته‌های «ارتباطات و اطلاع‌رسانی»، «اصناف»، «هماهنگی تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی»، «بانوان و خانواده»، «کودک و نوجوان»، «فضاسازی و تزئینات شهری» و «خدمات اجتماعی» به عنوان کمیته‌های هشت‌گانه شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس فعالیت خود را پس از اولین جلسه شورا آغاز کرده‌اند.

سهرابی اظهار كرد: در این کمیته‌ها ٣٣ دستگاه عضویت دارند و مسئولیت‌هایی نیز به آن‌ها سپرده شده که برنامه‌های مصوب شده قابلیت اجرایی، تازه و مردمی دارند و ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی شده ایام دهه کرامت ویژه بانوان کانون‌های مساجد استان نیز از اول ذیقعده مصادف با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شده است که این برنامه‌ها از ١٣ تا ٢٣ تیرماه برگزار می‌شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس از حضور اعضای بانوی کانون‌های مساجد شیراز در مراسم ویژه پیاده‌روی دختران در روز میلاد حضرت معصومه(س) با عنوان «دختران احمدی» از سوی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) خبر داد و افزود: مراسم جشن‌های میلاد حضرت معصومه(س) به‌همت خواهران مسجدی در سراسر استان فارس برگزار شد که با تجلیل از دختران نمونه عضو کانون‌های مساجد در رشته‌های مختلف قرآنی، علمی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی همراه بود.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن با حضور عموم بانوان مسجدی، گفت: نشست‌هایی با هدف آشنایی دختران و مادران مسجدی با شخصیت والای حضرت معصومه(س) برنامه‌ریزی شده است که با حضور ائمه‌جماعات، اساتید حوزه علمیه و کارشناسان مذهبی طی ایام دهه كرامت برگزار می‌شود و همچنین کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان مسجدی با موضوع های عفاف و حجاب، زن، خانواده، بصیرت، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حوزه زن و خانواده نیز در این محور قرار دارد.

سهرابی یادآور شد: حضور کاروان‌های پیاده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و شرکت در مراسم بزرگداشت ششم ذیقعده روز حضرت احمدبن موسی(ع)، برپایی جشن میلاد امام رضا(ع)، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف(ع) و شب شعر با حضور بانوان شاعر مسجدی همراه با قرائت اشعار رضوی نیز در ایام دهه کرامت اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان فارس افزود: جلسه‌های ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع)، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری نظیر کتابخوانی، خوشنویسی، طراحی و غیره با موضوعات دهه کرامت و دیدار با مادران و همسران معظم شهدا، جانبازان و آزادگان همراه با تجلیل از ایشان از دیگر برنامه‌های بانوان مسجدی در دهه کرامت است.

وی بیان كرد: برقراری موکب‌های شادیانه اهل بیت(ع) جهت پخش شیرینی و شربت در سطح شهر و با محوریت مساجد، توزیع صدها بسته حمایتی به نیازمندان در مناطق کم برخوردار، با شعار «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت(ع)»، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان شمال و جنوب کشور با محوریت کانون‌های فرهنگی ـ هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد محلات نیز از جمله این برنامه‌هاست.

سهرابی اظهار كرد: همچنین مراسم اختتامیه جشواره شعر رضوی(با محوریت اشعار کلاسیک) از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در فارس به میزبانی شیراز برگزار می‌شود که امسال یك‌هزار و ٦٤ اثر به دبیرخانه جشنواره امام رضا(ع) در حوزه شعر کلاسیک رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ١٥ تیرماه جاری، نخستین برنامه از سری برنامه‌های جشنواره شعر رضوی در گراش برگزار شد و همچنین ١٦ تیرماه کازرون، ١٧ تیرماه آباده و ١٨ تیرماه فسا نیز میزبان ویژه‌برنامه‌های شعر رضوی در چهارسوی فارس هستند و هر یک از این شهرستان‌ها، میزبان هفت شهر خواهند بود که شاعران هر منطقه با موضوع شعر رضوی به رقابت خواهند پرداخت و در هر برنامه از شش شاعر برگزیده منطقه‌ای تقدیر خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در پایان اضافه کرد: روز چهارشنبه، ١٩ تیرماه نیز آیین فرجامین این جشنواره در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار می‌شود و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد که کار داوری و گزینش نهایی هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی و نخستین جشنواره ملی شعر رضوی شیراز با گرایش قالب‌های کلاسیک شامل غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی انجام شده است و در آیین پایانی از برگزیدگان تقدیر و تجلیل می‌شود و تمامی آثار برتر این جشنواره در قالب کتاب گردآوری و از آن رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha