رضایت امام زمان(عج)؛ آرزوی دختر نوجوان حافظ کل قرآن
کد خبر: 3824216
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳

رضایت امام زمان(عج)؛ آرزوی دختر نوجوان حافظ کل قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ زهرا مداحیان، نوجوان موفق قرآنی در چهارمحال و بختیاری است که سال گذشته پس از چهار سال تلاش بی‌وقفه، به حفظ کل قرآن کریم نائل شد.

بی‌شک یکی از راهکارهای ترویج قرآن و روی آوردن کودکان، نوجونان و جوانان، آشنا شدن آنان با همسن و سالانی است که مسیر قرآن را با موفقیت طی کرده و توفیقات خوبی نصیبشان شده است. به بهانه سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز ملی دختر به سراغ یک دختر موفق قرآنی در استان رفتیم، باشد که صحبت‌های او در ترغیب نوجوانان و به ویژه دختران به قرآن و یادگیری آن نقشی ایفا کند.

در ادامه متن صحبت‌های زهرا مدحیان، دختر نوجوان حافظ کل قرآن کریم را در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، می‌خوانید.

ایکنا؛ خودتان را برای خوانندگان این گفت‌وگو معرفی کنید.
زهرا مداحیان هستم، 17 سال دارم و به لطف خداوند حدود یکسال است که توفیق حفظ کل قرآن نصیبم شده است.

ایکنا؛ از چند سالگی وارد فعالیت‌های قرآنی شدید؟
خانواده ما یک خانواده مذهبی و قرآنی است و از بدو کودکی، قرائت و انسِ اعضای خانواده با قرآن در خانه مرسوم بوده و هست. من نیز به لطف شوق و علاقه پدر و مادرم برای تلاوت قرآن و با همراهی آنان همواره با این کتاب الهی مأنوس بوده‌ام. از ۸ سالگی حفظ جزء 30 را با همراهی مربی در یک مؤسسه قرآنی در نافچ آغاز کردم و از آن پس، در مسابقات مختلف حفظ جزء سی‌ام در مدرسه، مسجد محل و ... حائز مقام و تشویق می‌شدم که همین امر، انگیزه‌ام را برای ادامه فراگیری افزایش می‌داد.

ایکنا؛ حفظ کل قرآن چند سال طول کشید؟
بنده از ۱۲ سالگی به طور جدی، مستمر و بر اساس برنامه حفظ قرآن را آغاز کردم و هر هفته دو صفحه از قرآن را حفظ می‌کردم که این روند حدود چهار سال به طول انجامید و به لطف خداوند، تابستان سال گذشته توفیق یافتم تا کل قرآن را حفظ کنم.

رضایت امام زمان(عج)؛ آرزوی دختر نوجوان حافظ کل قرآن

ایکنا؛ در آن چهار سال، روش شما برای حفظ قرآن چگونه بود؟
من در خانه و با کمک مادرم قرآن را حفظ می‌کردم و البته به صورت مشاوره مجازی از همراهی، حمایت و تشویق مرکز دارالقرآن قم نیز بهره‌مند می‌شدم. کارشناسان این مرکز در طول این چهار سال به صورت مرتب با من در تماس بودند، من نیز محفوظاتم را به آنان ارائه می‌دادم و با کمکشان بر نقاط ضعف و قوتم واقف می‌شدم و در یک کلام اینکه، آنان نیز مشوق و راهنمایم در این امر بودند.

ایکنا؛ از مشوق گفتید، مشوقان اصلی شما برای روی آوردن به قرآن چه کسانی هستند؟
مسلماً پدر و مادرم هستند که علاقه‌مندی خودشان به این کتاب آسمانی را در من نیز ایجاد و تقویت و مرا قدم به قدم با راهنمایی و تشویقشان همراهی‌ کردند. همچنین تشویق‌های مدیر و معاون پرورشی دوران دبستانم در مدرسه بعثت نافچ نقش مؤثری در پیشرفت من داشت.

ایکنا؛ نقش خانواده و پدر و مادر را در قرآنی شدن فرزند چگونه می‌بینید؟
پدر و مادر اولین و مهم‌ترین عامل مؤثر در ایجاد فضای قرآنی در خانه هستند و اگر راه قرآن را طی کنند، فرزندان نیز دنباله‌رو آنان خواهند بود.
ایکنا؛ در حال حاضر که مدارس هم تعطیل هستند، مشغول چه کاری هستید؟
امسال علاوه بر تلاوت مداوم قرآن در خانه، در مؤسسه الرحمن شهرکرد مشغول تقویت تجوید و صوت و لحن هستم تا بهتر از قبل بتوانم قرآن را قرائت کنم.

ایکنا؛ اهل مطالعه هستید؟
بله به ویژه کتاب‌های حوزه معارف و علوم دینی را مطالعه می‌کنم و دوست دارم تفسیر قرآن را نیز فرا بگیرم. ضمن اینکه چون قرآن را بدون ترجمه آن حفظ کرده‌ام مشغول یادگیری معانی و مفاهیم آیات نیز هستم.

ایکنا؛ آیا در مسابقات قرآن شرکت می‌کنید؟
بله کمابیش. البته برای شرکت در مسابقات اوقاف شرایط لازم را نداشته‌ام اما در مسابقات قرآن آموزش و پرورش در حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل بارها شرکت کرده و حائز رتبه‌های برتر در استان و شهرستان شده‌ام.

رضایت امام زمان(عج)؛ آرزوی دختر نوجوان حافظ کل قرآن

ایکنا؛ خاطره‌ای از خودتان بگویید.
سال ۹۵ در مسابقات حفظ ۱۰ جزء دانش‌آموزان در مشهد مقدس شرکت کردم. اما درست در روز مسابقه به دلایلی که خودم هم نمی‌دانم صدایم می‌لرزید و نتوانستم بر طبق انتظار خودم تلاوت را اجرا کنم اگرچه تمام آیات خواسته شده را بی‌نقص تلاوت کردم. بعد از مسابقه و تمام شب را در جوار امام هشتم(ع) مشغول دعا و گریه و زاری بودم و خوشبختانه بر خلاف انتظارم، در میان رتبه‌های برتر آن مسابقات قرار گرفتم.

ایکنا؛ آرزوی شما در عرصه قرآن چیست؟
دوست دارم با قرائت و انس با قرآن و مبانی آن امام زمان(عج) را در زندگی‌ام همواره داشته باشم و دغدغه‌ام این است که بتوانم یک مربی خوب در زمینه حفظ قرآن بشوم و نه تنها با تخصصم بلکه با رفتار و کردارم در جهت جذب کودکان و نوجوانان به قرآن کریم از هیچ تلاشی دریغ نکنم.

ایکنا؛ توصیه شما به همسن و سال‌هایتان چیست؟
اینکه با قرآن مأنوس باشند و آن‌را هر چند کم، همواره تلاوت کنند و مبانی آن‌را یاد بگیرند چرا که خواندن قرآن سبب پیشرفت آنان در تمام امور زندگی به ویژه تحصیل می‌شود همچنان‌که حفظ قرآن نه تنها به درس خواندن لطمه‌ای وارد نکرد بلکه باعث یادگیری و پیشرفتم در درس شد.

ایکنا؛ و کلام پایانی شما، یک کلام قرآنی.
«َو إِذا سَأَلَکَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي‏ وَ لْيُؤْمِنُوا بي‏ لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ، و هرگاه بندگان من از تو درباره من بپرسند، بدانند که من به آنان نزدیکم، دعاى دعاکننده را ـ آن گاه که مرا بخواند ـ اجابت مى کنم، پس باید دعوت مرا بپذیرند و به درگاه من دعا کنند و به من ایمان بیاورند که دعایشان را اجابت مى کنم، امید آن که در دعایشان به درگاه خدا راهیاب شوند».

انتهای پیام

captcha