همایش بزرگداشت امامزادگان در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 3824141
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
همزمان با دهه کرامت؛

همایش بزرگداشت امامزادگان در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان در چهار بقعه متبرکه استان خبر داد.

همایش استانی بزرگداشت امامزادگان در خراسان‌شمالی برگزارمی‌شود

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: همزمان با پنجم ذی‌القعده، روز بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه مراسم تجلیل امامزادگان در چهار امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف استان برپا می‌شود.

وی افزود: سه مورد از این همایش‌ها به ‌صورت شهرستانی و یک همایش نیز در 20 تیرماه به ‌صورت ویژه و استانی در محل حرم مطهر امامزاده سید عباس (ع) با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در دیگر مناطق خراسان شمالی نیز مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان‌های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این همایش‌ها از هیئت‌امنای برجسته و فعال درزمینه‌های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل می‌شود، افزود: به همین منظور در همایش ویژه شهرستان بجنورد از هیئت ‌امنای برگزیده و فعال و خیرین بقعه ساز تجلیل می‌شود.

آسوده تبیین و گسترش فضایل اهل‌بیت(ع)، تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از جمله اهداف برگزاری همایش‌های تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان برشمرد.

انتهای پیام

captcha