آشنایی با روش‌های نوین و علمی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری دوره‌های تربيت آموزشياری قرآن
کد خبر: 3823144
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

آشنایی با روش‌های نوین و علمی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری دوره‌های تربيت آموزشياری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترين هدف دوره‌های تربيت آموزشياری قرآن کريم، آشنایی با روش‌های نوین و علمی تدریس و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است.

آشنایی با روش‌های نوین و علمی؛ مهم‌ترین هدف برگزاری دوره‌های تربيت آموزشياری قرآن

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین هدف دوره‌های تربیت آموزشیاری قرآن کریم را آشنایی با روش‌های نوین وعلمی تدریس و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دانست و گفت: دوره آموزشیاری قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی استان و با شرکت 25 نفر از آموزشیاران سپاه استان در مرکز عقیدتی ـ سیاسی این ارگان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح آموزشیاران فنون آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را فراگرفتند، افزود: داوطلبان با طی کردن دوره مربیگری و دریافت مدرک معتبر به عنوان مربی قرآن معرفی می‌شوند.

تقی‌پور با اشاره به اولویت و اهمیت تسلط و مهارت در قرائت قرآن، ادامه داد: توسعه برنامه‌های آموزش قرآن منوط به وجود مربیان تأثیرگذار و توانمند در امر تدریس است تا با دلسوزی، علاقمندی و تخصص لازم، قرآن را تعلیم دهند.

رئیس اداره امور قرآنی استان تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در دوره آموزشیاری قرآن کریم توانای‌هایی از قبیل دانش و توانمندی‌های عملی در تدریس روخوانی و روان‌خوانی، شایستگی‌های اخلاقی و رفتاری، مهارت‌های تدریس، مدیریت کلاس‌های فردی و گروهی و توانایی در به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین آموزشی در تدریس قرآن را دارا هستند.

تقی‌پور ادامه داد: پس از برگزاری آزمون‌های پایانی دوره آموزشیاری سپاه 14 نفر از 25 نفر شرکت‌کننده در دوره، موفق به دریافت مدرک آموزشیاری روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شدند.

وی اظهار کرد: دوره آموزشیاری سپاه به مدت ۸۰ ساعت با محورهای روش تدریس، آموزش مبانی اصول قرائت قرآن کریم، آموزش احکام و کارگاه اصلاح قرائت نماز برگزار شد.

انتهای پیام

captcha