اعزام بیش از ۱۳۰ مبلغ به چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3822170
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

اعزام بیش از ۱۳۰ مبلغ به چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ کارشناس امور مبلغان چهارمحال و بختیاری از اعزام ۱۳۰ مبلغ از ۱۵ تیرماه با محوریت تبیین گام دوم انقلاب خبر داد.

عبدالحسین زمان‌پور، کارشناس امور مبلغان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: همه ساله به مناسبت‌های مختلف اعم از تعطیلات نوروزی، ماه مبارک رمضان، تعطیلات تابستانی و ... گروهی از مبلغان برای تبلیغ دین مبین اسلام و اشاعه فرهنگ اسلامی به چهارمحال و بختیاری و دیگر استان‌ها اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز به منظور بهروری بهتر از تعطیلات تابستانی پنج الی شش گروه تبلیغی که هر گروه از 10 الی 15 طلبه جهادی تشکیل شده به استان اعزام و از 15 تیر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود را آغاز می‌کنند.
زمان‌پور با بیان اینکه دو گروه مستمر از گروه‌های اعزامی را بانوان و چهار گروه دیگر را آقایان تشکیل می‌دهند، افزود: چهار گروه از این گروه‌های جهادی که معمولاً از استان‌های قم و اصفهان به چهارمحال و بختیاری اعزام می‌شوند کار تبلیغ دین را به مدت 45 روز در مناطق محروم از جمله شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، لردگان و بروجن انجام می‌دهند.
کارشناس امور مبلغین استان با بیان اینکه با توجه به ضرفیت‌های موجود استان تعداد 130 مبلغ را درخواست داده‌ایم که آمار دقیق اعزام شوندگان تاکنون قطعی نشده است، تصریح کرد: عمده فعالیت‌های این روحانیون تبلیغ دین اسلام است و در کنار این امر فعالیت‌های هنری و کلاس‌های آموزشی را نیز برگزار می‌کنند اما رویکرد اصلی این دوره از اعزام مبلغان فعالیت‌های مسجد محوری است و به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری، تبیین گام دوم انقلاب خواهد بود که این موضوع از ماه مبارک رمضان در دستور کار مبلغین قرار گرفته است.
وی در پایان گفت: طلاب طرح هجرت برای فعالیت در همه زمینه‌ها توانمندسازی شده‌اند و در مناطق محروم‌تر مانند شهرستان لردگان در زمینه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی نیز کار می‌کنند.
انتهای پیام

captcha