وقتی جوانان عهده‌دار امور مسجد می‌شوند
کد خبر: 3822153
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

وقتی جوانان عهده‌دار امور مسجد می‌شوند

گروه فعالیت‌های جهادی ــ یکی از مساجد شهرک آزادی تهران با راه‌اندازی طرح «پنج‌شنبه‌های مسجدی» تعداد بسیار زیادی از نوجوانان و جوانان را به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی سالم جذب کرده است.

مسجد‌ی که جوانان، امور آن را به دست گرفته‌اندبه گزارش ایکنا؛ چندی پیش عده‌ای از جوانان شهرک آزادی تهران که دغدغه‌های فرهنگی داشتند، با پشتیبانی جمعی از اهالی مسجد پیشنهاد تغییر در تیم مدیریت مسجد محله خود را به مرکز رسیدگی به امور مساجد ارائه کردند و با پیگیری‌های انجام شده، امام جماعتی تازه‌نفس مدیریت امور مسجدالنبی(ص) را به عهده گرفت.

جوانان دغدغه‌مند این مسجد با هدایت امام جماعت و با استفاده از همه ظرفیت‌های مسجدی، طرح «پنج‌شنبه‌های مسجدی» را راه‌اندازی کرده‌اند که در مدت کوتاهی توانسته است ده‌ها دانش‌آموز را در روز پنج‌شنبه به محیط مسجد بیاورد و ساعاتی بانشاط و معنوی را برایشان رقم بزند. 

بنابر این گزارش، نوجوانان و جوانان محله مسجدالنبی(ص) از صبح پنج‌شنبه به این مسجد می‌آیند و پس از تدارک سفره صبحانه به دست خودشان، به فعالیت و مسابقه ورزشی مشغول می‌شوند، در ادامه و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به جماعت، به انجام کارهای هنری و فرهنگی مشغول می‌شوند و در خلال برنامه‌ها، برخی احکام و معارف اسلامی را فرا می‌‌گیرند. 

یکی دیگر از فعالیت‌های جوانان در این مسجد، راه‌اندازی طرح «چهارشنبه‌های هیئتی» است؛ نوجوانان در این طرح که به تشکیل هیئت در فضای مسجد تأکید دارد، قرائت قرآن و مداحی اهل‌بیت(ع) را نیز تمرین می‌کنند. 

گزارشی اجمالی از فعالیت‌های این مسجد از شبکه سوم سیما پخش شد که در ذیل ارائه می‌شود: 

 
انتهای پیام
captcha