ضرورت مشارکت مردم در ساخت و نگهداری مساجد
کد خبر: 3820833
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

ضرورت مشارکت مردم در ساخت و نگهداری مساجد

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر مشارکت مردم در ساخت و نگهداری از مساجد تأکید کرد و افزود: بیش از 130 مسجد طی دو مرحله با عنایات رهبر انقلاب و برنامه‌ریزی کارگروه عمران مساجد استان احداث و مرمت شد که در تمامی آن‌ها همه امور به هیئت امنای مساجد واگذار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام 29 خرداد در شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان، با اشاره به نیمه تمام ماندن ساخت 23 خانه عالم، اتاق عالم و مسجد در بخش‌های صمصامی و بازفت شهرستان کوهرنگ، گفت: متأسفانه وجود این ساختمان‌های نیمه تمام حیثیت استان را زیر سؤال برده است و لازم تا با اراده جمعی این پروژه‌ها به اتمام برسند.
نماینده ولی فقیه در استان بر مشارکت مردم در ساخت و نگهداری از مساجد تأکید کرد و افزود: بیش از 130 مسجد طی دو مرحله با عنایات رهبر انقلاب و برنامه‌ریزی کارگروه عمران مساجد استان احداث و مرمت شد که در تمامی آن‌ها همه امور به هیئت امنای مساجد واگذار شد.
امام جمعه شهرکرد برگزاری جلسات مشترکی با حضور مدیران دستگاه‌های متولی استان و مسئولین شهرستان کوهرنگ برای رفع این مشکل خواستار شد و اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه باید جدی‌تر و عملیاتی به این موضوع ورود پیدا کرده و پیگیر باشند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی و تبلیغی بسیاری در این شهرها حضور پیدا می‌کنند، تصریح کرد: یکی از مشکلات این گروه‌ها نبود مکانی برای اسکان است که باید این موضوع نیز در جلسات بررسی و رفع گردد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برای ساخت مساجد محله‌های مسکن مهر نیز یک عزم جدی در میان مسئولین شکل گرفته است، ادامه داد: ساخت این مساجد نیز باید به خود مردم واگذار گردد تا شاهد سرعت در کار و استقبال از آن باشیم.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید ارتباطمان با مساجد و حضور در مساجد را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: اگر مساجد کمرنگ شوند ضایعات فرهنگی نیز در جامعه افزایش می‌یابد.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به اینکه متأسفانه مساجد چهارمحال و بختیاری آنگونه که انتظار می‌رود فعال نیستند، اضافه کرد: مسجدی که به صورت مدام و مستمر و در همه وعده‌های نماز جمعیت چشمگیر در آن حضور داشته باشد در استان نداریم و این در شان استان نیست.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: باید بکوشیم با برنامه‌ریزی عملیاتی مردم را به حضور در مساجد تشویق کرده و چند مسجد الگو در استان داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha