طرح «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود
کد خبر: 3820344
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

طرح «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح نشاط معنوی از ۱۳ تیرماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت در ۲۰ بقعه متبرکه و شاخص استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، از برگزاری طرح نشاط معنوی در فصل تابستان در این استان خبر داد و بیان کرد: طرح نشاط معنوی تابستان سال جاری از ۱۳ تیرماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت با حضور ۲۵ مبلغ(5 مبلغ بومی و 20 مبلغ اعزامی از شهرمقدس قم) در ۲۰ بقعه متبرکه و شاخص استان آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

امیری با بیان اینکه ثبت‌نام در این کلاس‌ها نیز از 13 تیرماه آغاز خواهد شد، گفت: بخش عظیمی از امکانات امامزادگان در راستای ارتقاء آموزه‌های دینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا این طرح در سه قالب با موضوعات آموزشی، اردویی و ورزشی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هدف از اجرای این طرح را جذب نسل جوان و نوجوان به فضای معنوی امامزادگان، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی، تقویت باورهای دینی مردم و ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و بهره‌برداری از ظرفیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی با محوریت فعالیت‌های تبلیغی مبلغین روحانی انجام می‌شود، اضافه کرد: در مدت زمان برگزاری برنامه نشاط معنوی مبلغان بومی و اعزامی از قم به فعالیت‌های تبلیغی و عقیدتی خواهند پرداخت و نوجوانان و دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی که به صورت تفکیک شده برگزار می‌شود درکلاس‌ها شرکت می‌کنند.

امیری در پایان گفت: دوره‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های 10گانه زندگی، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین برنامه‌های طرح نشاط معنوی چهارمحال و بختیاری خواهد بود که در طول تابستان اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام

captcha