همایش علمی - پژوهشی «اقتصاد پنهان» با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد
کد خبر: 3820222
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

همایش علمی - پژوهشی «اقتصاد پنهان» با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد

گروه اجتماعی - همایش علمی - پژوهشی «اقتصاد پنهان» با معرفی آثار برتر و تجلیل از برگزیدگان عصر امروز، 27 خردادماه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی خداویسی، رئیس همایش منطقه‌ای اقتصاد پنهان امروز، 27 خردادماه در اختتامیه همایش منطقه‌ای اقتصاد پنهان که در سالن آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته با تمرکز بر دو مقوله کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و تقویت سرمایه‌های اجتماعی راه توسعه را در پیش گرفته‌اند.
وی افزود: باید به مسئله پژوهش در کشورمان بهای بیشتری داده شود و این مقوله در برنامه‌ریزی‌های کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه توسعه کشورهای توسعه یافته ارتباط مستقیمی با کارهای تحقیقاتی و پژوهشی آن‌ها دارد.
رئیس همایش منطقه‌ای اقتصاد پنهان عنوان کرد: سهم بودجه کارهای فرهنگی در کشورمان مطلوب نیست که امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌هایی بتوانیم این سهم را به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر کنیم.
خداویسی به چگونگی شکل‌گیری همایش اقتصاد پنهان اشاره و اعلام کرد: این همایش در نیمه دوم سال گذشته در چهار شاخه محوری و 19 زیرشاخه و با شرکت پنج استان کشور آغاز شد.
وی با اشاره به ارسال 52 مقاله به دبیرخانه همایش و پذیرش 22 مقاله آن ابراز امیدواری کرد: نتایج این همایش در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور مورد استفاده قرار گیرد.
گفتنی است؛ براساس اعلام هیأت داوران در بخش پوستر؛ حامد رنجبر با مقاله‌ای با عنوان «عوامل موثر بر گرایش به قاچاق کالا در استان‌های مرزی»، عابد اصلانی با عنوان مقاله «تبیین جایگاه توسعه ناموزون در گرایش قاچاق کالا» و یعقوب پاره‌وند با عنوان مقاله «تحلیل بر بکارگیری سلاح علیه متجاوزین مرزی و قاچاقچیان در یگان‌های مرزی به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم همایش «اقتصاد پنهان» شدند.
در بخش شفاهی؛ پروین علی مرادی افشار با عنوان مقاله «اقتصاد پنهان در ایران»، سیدهیمن مجیدی با مقاله «ماهیت حقوقی کولبری و پیامدهای آن» و مهدی ورمزیار، رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی با عنوان مقاله «آسیب شناسی قوانین قاچاق کالا با تاکید بر امنیت مرزنشینان» به ترتیب مقالات برتر را از آن خود کردند.
لازم به ذکر است؛ در مجموع 52 مقاله به دبیرخانه همایش اقتصاد پنهان ارسال شده که 22 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است. امروز در این همایش هشت مقاله به صورت سخنرانی و 14 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه ‌شد و در پایان نیز از نفرات اول تا سوم تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha