اعزام نخستین گروه دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به اردوی علوی
کد خبر: 3819971
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

اعزام نخستین گروه دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به اردوی علوی

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان دانش آموزی چهارمحال و بختیاری از اعزام 296 دانش‌آموز در طول تابستان به اردوی علوی خبر داد و گفت: نخستین گروه دانش‌آموزان پسر استان به اردوگاه امام خمینی(ره) اعزام شدند.

حبیب‎‌الله رضایی، رئیس سازمان دانش آموزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری بیان کرد : بنیاد علوی تحت نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند و به امور فرهنگی در سطح استان می‌پردازد. اردوگاه امام خمینی(ره) لواسان نیز تحت نظر بنیاد علوی فعالیت می‌کند که مسئول آن هر ساله تعدادی از دانش‌آموزان مناطق محروم را که تا به حال به اردوهای تفریحی نرفته‌اند را به این اردوگاه دعوت می‌کنند.
وی ادامه داد: زمانی که دانش‌آموزان به منطقه برسند در چادرهای محل اسکان مستقر خواهند شد و بعد برنامه‌هایی فرهنگی، ورزشی، آموزشی و مذهبی از جمله بازدید از موزه‌ دفاع مقدس، جنگ‌های شادی، مسابقات ورزشی، استخر، آموزش نجوم و ستاره شناسی با تلسکوپ، فعالیت‌های آزمایشگاهی و شیمی، کار با کاغذ، نماز جماعت، آموزش احکام و مسائل شرعی در قالب طنز و ...برای آن‌ها اجرا خواهد شد.
رضایی با بیان اینکه اولین گروه از دانش آموزان پسر استان روز گذشته 29 خرداد ماه با دو دستگاه اتوبوس که هر اتوبوس شامل 34 دانش‌آموز و سه مربی است به اردوگاه در قالب اردوهای علوی اعزام شدند، افزود: در مجموع تعداد 296 دانش آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه اول به همراه 27 نفر مربی و سرپرست در 7هفته ایام تابستان به این اردوها اعزام می‌شوند.
وی تصریح کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که میان معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش و بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان و جانباران انقلاب اسلامی با هدف تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان مناطق محروم کشور منعقد شده است، این تعداد از دانش آموزان به عنوان سهمیه استان در سال جاری به این اردو اعزام شدند.
رئیس سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: علاوه بر مربیان اعزامی چند مربی، مبلغ مذهبی و کارشناس در اردوگاه مستقر هستند و فعالیت‌های اجرایی با برنامه‌ریزی و هماهنگی این مربیان اجرا خواهند شد.
انتهای پیام

captcha