نمایشگاه کتاب یار مهربان در بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 3819575
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی؛

نمایشگاه کتاب یار مهربان در بیرجند افتتاح شد

گروه فرهنگی ــ نمایشگاه کتاب یار مهربان، امروز با حضور مسئولان استانی در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی استان افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب یار مهربان در بیرجتد افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، امروز 25 خرداد، در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب یار مهربان در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی آثار نویسندگان و مولفان استان، ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان علاقه‌مندان به کتاب ‌ های نویسندگان استان برپا شده است. 

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این نمایشگاه کتاب ‌هایی از 60 نویسنده خراسان جنوبی در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است. 

صادقی ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نقشی موثر در شکل گیری شاخص‌های فرهنگی و ارتقاء فرهنگی در جامعه دارد.

ناصر نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه بسترهای زیرساختی فرهنگ از جمله در ساخت فرهنگسرا، فعالیت های   شاخصی داشته است، گفت: این امر نشان از هوش سرشار و درک عمیق مجموعه جهاددانشگاهی نسبت به نیازهای فرهنگی استان دارد. 

وی با تشکر از زحمات جهاددانشگاهی در برپایی این نمایشگاه، افزود: در حوزه فرهنگ در استان با مسائل و مشکلات متعددی روبرو هستیم.

وی اظهار کرد: یکی از این مشکلات حوزه فرهنگ، بحث‌های زیرساختی است که استان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگ دارای کمبودهای گسترده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: نبود این زیرساخت‌ها باعث شد تا نتوانیم وظایف خود را به صورت شایسته انجام دهیم.

نبی زاده با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی دارای شاخص‌های فرهنگی کهن و بسیار عمیق و گسترده‌ای است که باید به آن توجه کرد، خاطرنشان کرد: افرادی که در این حوزه در استان فعالیت می‌کنند، شخصیت‌های دغدغه‌مندی هستند که آمادگی داریم از ظرفیت‌های آنان بهره ببریم.

یادآور می‌شود؛ این نمایشگاه تا 6 تیرماه جاری در فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی استان برپا خواهد بود.


انتهای پیام

captcha