اداره ورزش و جوانان همدان؛ میزبان سه برنامه ملی/ ‌خانه‌های ورزش در مناطق محروم احداث می‌شود
کد خبر: 3819506
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

اداره ورزش و جوانان همدان؛ میزبان سه برنامه ملی/ ‌خانه‌های ورزش در مناطق محروم احداث می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: این مجموعه در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت نگاه ویژه‌ای به مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌ای شهر دارد که احداث خانه‌های ورزش در این مناطق از برنامه‌های این مجموعه است.

ورزش و جوانان همدان؛ میزبان سه برنامه مهم ملی/ احداث خانه‌های ورزش در مناطق محروماحداث خانه‌های ورزش در مناطق محروم همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محسن جهانشیر، مدیر‌کل اداره ورزش و جوانان استان همدان، شنبه، 25 خردادماه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: اعتقاد و اعتماد به حوزه جوانان و بانوان باید نمود عینی پیدا کند.
وی بابیان اینکه عمده پتانسیل این مجموعه «جوانان» هستند، اضافه کرد: اگر جوان از حوزه ورزش جدا شود، ورزش دیگر به نتیجه نخواهد رسید لذا ما هیچ اعتقادی به تفکیک ورزش و جوانان از یکدیگر نداریم.
جهانشیر اشاره‌ای به فعالیت‌های اداره ورزش و جوانان استان داشت و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند جوانان عمود اصلی این انقلاب هستند در این راستا، تکیه‌گاه برنامه‌های این مجموعه نیز بر حول جوانان است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه 25 درصد جمعیت کشور در قالب 20 میلیون جوان در کشور وجود دارد، گفت: در استان همدان 430 هزار جوان وجود دارد که می‌توان گفت 24.7 درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه استان همدان از نظر جمعیتی دارای گروه سنی بالایی است، بیان کرد: این مهم، وظیفه دستگاه‌های اجرایی را سخت‌تر می‌کند به گونه‌ای که باید شاهد نمود بیشتر برنامه‌های دستگاه‌های دولتی استان در حوزه جوانان باشیم.
جهانشیر بابیان اینکه در سال 91، هیچ سازمان مردم‌نهادی در استان وجود نداشت در سال 97، 17 سمن با دریافت اعتبارنامه فعالیت، به مجموعه سمن‌های استان اضافه شدند، عنوان کرد: اکنون 115 سمن با سازمان مردم‌نهاد وابسته به اداره ورزش و جوانان استان، در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: در استان همدان 127 سازمان مردم‌نهاد در 4 گروه اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی- پژوهشی مشغول به فعالیت هستند که بیشترین آمار سمن‌های استان در حوزه اجتماعی و علمی- پژوهشی با رویکرد تحکیم بنیاد خانواده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ابراز کرد: اعتبار این مجموعه در سال 97، در حوزه اشتغال، 18 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده که با مشارکت بانک‌های عامل،21 میلیارد ریال اعتبار در این حوزه جذب‌شده است که امیدواریم این مبلغ در سال 98، به 30 میلیارد ریال برسد.
جهانشیر ادامه داد: 23 طرح اشتغال بااعتباری بالغ‌بر 23 میلیارد ریال در سال 97، اجرایی شده است همچنین برگزاری 162 کارگاه آموزشی با حضور 50 مدرس در حوزه ازدواج از دیگر برنامه‌های این مجموعه است به گونه‌ای که 3 هزار و 990 زوج به مدت 360 ساعت تحت دوره‌های آموزشی ازدواج قرارگرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال 97، 51 جلسه تشکیل شده است، گفت: 83 درصد هدف‌گذاری‌های این جلسات در حوزه ستاد سامان‌دهی محقق شده است که در این راستا استان همدان رتبه 4 کشور است که امید می‌رود این جایگاه به رتبه 1 اول ارتقا یابد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان همدان در جشنواره بزرگ زاگرس نشینان به عنوان رتبه برتر شناخته شد، گفت: کسب این رتبه برتر توسط مجمع جوانان استان در جشنواره اخیر کردستان باعث شد تا همدان میزبان 3 برنامه مهم کشوری شود.

افتتاح استخر سرپوشیده بانوان در همدان
جهانشیر ادامه داد: اولین دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوان کشور در حوزه فضای مجازی و هم‌زمان برگزاری نشست معاونان ورزش و جوانان کشور با حضور دکتر تندگویان، معاون امور ساماندهی وزاررت ورزش و جوانان کشور به میزبانی استان همدان از 27 لغایت 30 خردادماه سال جاری از جمله برنامه‌های این مجموعه در چند روز آتی است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: همایش دو روزه مدیران، سردبیران و رؤسای مراکز و دفاتر خبرگزاری برنا در سطح کشور نیز به عنوان سومین برنامه مهم کشوری، 29 و 30 خردادماه در استان همدان برگزار خواهد شد.
وی گفت: تقویت جایگاه جوانان به ویژه بانوان در حوزه برنامه‌های ورزشی، دانش‌افزایی و افزایش سواد رسانه‌ای، فراگیر نمودن طرح‌های ملی و توسعه امور جوانان و مشارکت اجتماعی جوانان از اهداف مهم برگزاری این 3 برنامه مهم است.
جهانشیر با اشاره به اینکه یکی از نقاط اتکا سمن‌های استان، حضور و مشارکت فعالانه بانوان است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود «استخر سرپوشیده بانوان» در قالب مجتمع ورزشی بانوان با بخش‌های استخر، سونا، جکوزی و سالن‌های توپی واقع در کوچه مشکی همدان پایان هفته جاری به بهره‌برداری برسد.

تجهیز 50 فضای ورزشی همدان در 10 روز آینده
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان ابراز کرد:طی سه‌ماهه نخست سال از 312 مکان ورزشی در سطح استان، 55 مکان به بخش خصوصی واگذار شده است که 80 مکان دیگر به زودی واگذار خواهد شد.
وی گفت: در سطح استان 110 پروژه نیمه تمام وجود دارد که ساخت و تکمیل آن نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار است، لذا اولویت این مجموعه در گام نخست تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام است.
جهانشیر بابیان اینکه 50 فضای ورزشی تا 10-15 روز آینده تجهیز خواهد شد عنوان کرد:این مجموعه در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت نگاه ویژه ای به مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌ای شهر دارد احداث خانه‌های ورزش در این مناطق از برنامه‌های اداره ورزش و جوانان استان در حوزه اوقات فراغت است.
این مقام مسئول گفت: در راستای نگاه به استعداد نوجوانان و جوانان با همکاری آموزش‌وپرورش، سال گذشته برای نخستین بار طرح استعدادیابی جوانان در رشته‌های مختلف ورزشی انجام گرفت که طی آن 170 نفر شناسایی و برای آنان شناسنامه ورزشی صادر گردید امسال نیز این طرح مردادماه سال جاری برای دومین بار اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha