تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند جوانان خودساخته است
کد خبر: 3819494
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند جوانان خودساخته است

گروه سیاست و اقتصاد - معاون سیاسی دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه جوانان خودساخته انقلاب در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند و امروز برای تحقق گام دوم انقلاب نیازمند جوانان خودساخته هستیم، اظهار کرد: کار اجرایی انرژی جوانی می‌خواهد، اما برای رسیدن به این مرحله جوانان باید خودسازی داشته باشند که پس از آن به جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی برسند، وظیفه ما این است که زمینه خودسازی را برای جوانان فراهم آوریم تا آنان فرصت اثبات داشته باشند.

تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند جوانان خودساخته است/ ضرورت تبیین مفاد بیانیه توسط ائمه جماعات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار رسول سنائی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز، 25 خرداد در همایش ائمه جماعات و مبلغان اراک که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: تنها 20 درصد از مردم از صدور بیانیه گام دوم با خبر هستند و 4 درصد هم از متن بیانیه اطلاعات دارند.

وی با تأکید براینکه بسیار ضروری است ائمه جماعات نسبت به مفاد بیانیه گام دوم مطالعاتی داشته باشند تا بتوانند عموم مردم را با این مهم آشنا کنند، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در دل منظومه فکری رهبری فهم و تفسیر شده است، ایشان در این بیانیه نوشتند نهضت انقلابی ما دارای چندین مرحله است، پیروزی انقلاب اسلامی باید به نظام اسلامی، نظام اسلامی مقدمه تشکیل دولت اسلامی اعم از سه قوه و همه مسئولان و دولت اسلامی باید به جامعه اسلامی منتج شود و پس از جامعه اسلامی می‌توان امید داشت به تمدن اسلامی دست یابیم.

سردار سنائی‌راد با اشاره به این نکته که واقعیت این است که ما در تشکیل دولت اسلامی ایراداتی داریم، تصریح کرد: ایرادها در تشکیل دولت اسلامی باید مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع مشکلات باید از افرادی استفاده شود که قادرند مسائل و مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات یکی از گروه‌های سنی که رهبری نیز به آنان اعتماد دارند قشر جوان متعهد و متخصص در رشته‌های مختلف علمی، فناوری، سیاسی و .... است، ایشان برای صدور انقلاب در مناطق فرامرزی به جوانان غربی نامه می‌نویسند و مخاطب اصلی ایشان برای تحقق گام دوم انقلاب هم جوانان هستند.

سردار سنائی‌راد گفت: 40 سال از پیروزی انقلاب فاصله گرفتیم و قرار بر این بوده است که در طول این 40 سال ارزش‌های انقلابی در دل این دولت، حاکمیت، نظام جانمایی و نهادینه شود، واقعیت این است که در تشکیل دولت اسلامی گیر هستیم به چالش افتادیم و باید عبور کنیم، رهبری از افرادی دعوت می‌کند که در انقلاب ایفای نقش کردند؛ از همین‌رو تحقق بیانیه دوم را بر دوش جوانان گذاردند؛ چراکه جوانان در پیروزی انقلاب، تثبیت، دوران دفاع مقدس و سازندگی بسیار نقش‌آفرین بودند.

این مقام مسئول ادامه داد: جوانان دهه اول انقلاب، خود را در مراحل مختلف سختی توانمندی خود را به اثبات رساندند و در سنین جوانی به فرماندهی لشگر منصوب می‌شدند. نقشه و بیانیه گام دوم برای 40 سال آینده است که باید ثمرات بسیار درخشان‌تری داشته باشد و به تشکیل تمدن اسلامی منتج شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان خودساخته انقلاب در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند و امروز برای تحقق گام دوم انقلاب نیازمند جوانان خودساخته هستیم، اظهار کرد: کار اجرایی انرژی جوانی می‌خواهد، اما برای رسیدن به این مرحله جوانان باید خودسازی داشته باشند که پس از آن به جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی برسند، وظیفه ما این است که زمینه خودسازی را برای جوانان فراهم آوریم تا آنان فرصت اثبات داشته باشند.

سنائی‌راد اظهار کرد: برای خودسازی جوانان باید شاخصه‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته، به شرایط فعلی پرداخته و از زمان با اتخاذ راهبردهایی در هر عرصه زمینه را برای رسیدن به شرایط و آینده مطلوب فراهم آوریم. با تحقیق در مورد گذشته می‌توان اعتبار جوانان این زمان که دست به انقلاب و تحول زدند را حفظ کرد، اگر ثمرات و دستاوردهای انقلاب بیان شود می‌توان اعتماد مردم به مسئولان نظام را حفظ کرد، ترسیم چشم‌انداز درست تولید فکر می‌کند و در کنار هم بودن همه عوامل منجر به سرمایه اجتماعی می‌شود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: انقلاب ما دارای ارکان سه‌گانه اسلام، رهبری و مردم است و به دلیل اینکه مردم اعتمادشان به مسئولان دولتی کم شده است با چالش مواجه شدیم به خاطر کم‌کاری برخی افراد به آینده امید ندارند. رهبری در مفاد بیانیه گام دوم به جوانان عرصه انقلاب نیز اشاراتی دارند و چشم‌انداز را امیدبخش می‌دانند و تولید اعتماد می‌کنند.

سردار سنائی‌راد ادامه داد: امروز ایران در سطوح راهبری، راهبردی، علمی و فناوری درخشش‌های قابل توجه دارد تا جایی که ترامپ برای مذاکره به التماس افتاده و از هر طریق سعی دارد با ایران مذاکراتی را داشته باشد، مقام معظم رهبری در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن که برای انتقال پیام ترامپ به ایران سفر کرده بود نیز فرمودند: ترامپ را شایسته مبادله پیام نمی‌دانم و با امریکا مذاکره نخواهیم کرد، این فرمایشات همه تحقیر امریکا را در برگرفت. ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از متحدان آمریکا در منطقه بود و در همه ابعاد وابستگی داشت، اما امروز مقتدرانه ایستاده و به قدرتی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: نباید منتظر ناجی خارجی بود بلکه می‌توان خارج از این مناسبات نیز به توسعه‌یافتگی و پیشرفت دست یافت، مهمترین سرمایه هر دولتی اعتماد مردم است و امروز باید با برنامه‌های مؤثر اقتصادی برای ترمیم برخی از ضعف‌ها گام‌های اساسی برداشت.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا در پایان گفت: فرهنگ اشتباه مصرف‌گرایی از دیگر عوامل بروز مشکلات اقتصادی در کشور است، مصرف بنزین در کشور ۶ برابر ترکیه و سه برابر مصرف چین است که این آمارها ضرورت فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه را نشان می‌دهد.

تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند جوانان خودساخته است/ ضرورت تبیین مفاد بیانیه توسط ائمه جماعات

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این همایش گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به گفتمان تبدیل شده و در همه منابر و تریبون‌ها ذکر شود تا عموم نسبت به این مهم اگاهی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مرحله بعد از تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغ است و مخاطب اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند. جامعه روحانیت باید بدانند در سخنرانی‌های خود چه بگویند، اما کار با سخنرانی تمام نیست و باید برای فرصت‌های بعدی برنامه‌ریزی داشته باشیم، تحقق گام دوم انقلاب همه‌جانبه است و باید در حوزه‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی، عملیاتی، اقتصادی و سیاسی وارد عمل شد.

انتهای پیام

captcha