آثار علامه محمدباقر محمودی(ره) در قالب نرم‌افزار تولید شد
کد خبر: 3819316
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

آثار علامه محمدباقر محمودی(ره) در قالب نرم‌افزار تولید شد

گروه فناوری اطلاعات ــ نرم‌افزار مجموعه آثار علامه محمدباقر محمودی(ره) با ۳۴ عنوان کتاب در ۶۰ جلد و دیگر آثار مرتبط به زبان عربی و فارسی تولید شد که به‌ زودی عرضه می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ نرم‌افزار مجموعه آثار علامه محمدباقر محمودی(ره) با ۳۴ عنوان کتاب در ۶۰ جلد از این عالم و دیگر آثار مرتبط به زبان عربی و فارسی در موضوعاتی همچون تاریخ، حدیث، تفسیر روایی، کلام، ادبیات، فضایل اهل‎بیت(ع) و محتوای علمی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد که به‌ زودی عرضه می‌شود.
 
«نهج‌السعادة فی مستدرک نهج البلاغة» در ۱۲ جلد، «المباحث الاصولیة» در دو جلد، «عبرات المصطفین فی مقتل الحسین(ع)» در دو جلد، «جواهر المطالب فی مناقب الإمام علی‌بن‌أبی‌طالب‌(ع‌)‏»، از جمله کتاب‌های ارائه شده در نرم‌افزار مجموعه آثار علامه محمدباقر محمودی(ره) است.
 
https://www.noorsoft.org/images/screenshots/15838/2mahmoodi%20(2)-noorsoft.jpg
 
جست‌وجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، قابلیت مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جست‌وجو، دسترسی به متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت‌برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار به شمار می‌رود.
 
https://www.noorsoft.org/images/screenshots/15838/12mahmoodi%20(12)-noorsoft.jpg

یادآو می‌شود محمدباقر محمودی معروف به علامه محمودی (۱۳۰۲-۱۳۸۵) ۳۳ عنوان تألیف و تحقیق در ۵۴ جلد درباره اهل‌بیت(ع) دارد. از جمله کتاب نهج‌السعادة فی مستدرک نهج‌البلاغه، فقیه، محدث، متکلم، مورخ، نسخه‌شناس شیعی در قرن ۱۴ شمسی است که آثار متعددی درباره اهل‌بیت(ع) از خود به‌ جا گذاشت. وی ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ چشم از جهان فروبست و پیکرش را در حرم حضرت معصومه(س)، در مقبره شهید مفتح به خاک سپردند.

انتهای پیام
captcha