دشمن جرأت آغاز جنگ با ایران را ندارد
کد خبر: 3817474
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

دشمن جرأت آغاز جنگ با ایران را ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را بترساند و جرأت آغاز جنگ با ایران را ندارد، افزود: دشمن می‌داند که توان مقابله با ایران را ندارد و اگر با ایران وارد جنگ شود خود را در منجلاب خواهد انداخت.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، امروز، 17 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به یاد و سکرات مرگ، بیان کرد: مرگ برای انسان مومن راهی برای خلاص شدن از بلاهای دنیوی است و برای کافر همچون نیش مار افعی و عقرب است. به سکرات مرگ در سوره مبارکه «ق» نیز اشاره شده است و خداوند می‌فرماید: زمانی که لحظه‌ بیهوشی مرگ فرا می‌رسد پرده از جلوی چشمان همگان کنار زده خواهد شد و آنگاه همه پنهان‌ها آشکار خواهد شد.
وی به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در حدیثی برای آسان شدن سکرات مرگ می‌فرماید: هرکس می‌خواهد سکرات مرگ برای او آسان شود باید بر وظایف خود مسئول باشد، صله رحم انجام دهد و بر پدر و مادرش نیکی کند که در این صورت نه تنها سکرات مرگ بر او آسان خواهد شد بلکه فقر و نداری نیز هیچ‌گاه برایش پیش نخواهد آمد.
حجت الاسلام فاطمی ضمن تشکر از صدا و سیما برای پوشش اخبار و بیان اطلاعات مفید، تصریح کرد: صدا و سیما موثرترین و پراستفاده‌ترین دستگاه جامعه و از ارگان‌های رسمی حاکمیت جمهوری اسلامی است؛ لذا از صدا و مخصوصاً سیما انتظار داریم ادب، نزاکت، نحوه لباس پوشیدن، بودن یا نبودن آرایش در زندگی‌ها و ... را به ما یاد دهد زیرا که دستگاهی است که در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد و مخاطب محدودی ندارد لذا انتظار مراقبت بیشتری از این دستگاه را داریم.
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه برنامه‌های پخش شده از سیما برای مردم الگو می‌شود، ادامه داد: مردم از برنامه‌های سیما در زندگی‌هایشان استفاده می‌کنند و حتی تکیه‌کلام‌های آن‌ها را نیز یاد می‌گیرند پس این نامه‌ها فقط جنبه سرگرمی ندارند و نباید تنها به این منظور ساخته شوند بلکه باید ضمن سرگرم‌کردن مردم فرهنگ‌ها را نیز آموزش دهند.
وی با اشاره به اینکه نباید برنامه‌ها را قومی کنیم، اظهار کرد: در برنامه‌های سیما مخصوصا داخل استانی از یک قوم خاصی سخن نگویم زیرا که حساسیت‌هایی در استان ایجاد می‌کند و برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشند که برادری و دوستی را در استان ترویج دهند زیرا که ما همه از یک جنس و از یک خانواده هستیم و جدا کردن اقوام از یکدیگر چندان لطفی ندارد.
حجت‌الاسلام فاطمی در ادامه با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را بترساند و جرات آغاز جنگ با ایران را ندارد، افزود: دشمن می‌داند که توان مقابله با ایران را ندارد و اگر با ایران وارد جنگ شود خود را در منجلاب خواهد انداخت زیرا که جنگ تنها شلیک یک موشک نیست بلکه با این جنگ معاملات جهانی برهم می‌خورد. خداوند یاور ماست و دشمن نمی‌تواند با ایران مقابله کند.
امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه ملت ایران باید قوی باشد، گفت: دشمن هرکاری که از دستش برمی‌آمده را انجام داده است و هم اکنون در صحبت‌هایشان نشانه‌های برگشت و عقب‌نشینی مشاهده می‌شود لذا وظیفه ما در این شرایط مقاومت است که این مقاومت سه قسم مقاومت سیاسی، مقاومت عملی یا اقتصادی و مقاومت مردمی و مطیع امر رهبری بودن است که البته دولت نیز باید به مردم برای تحقق این مقاومت‌ها کمک کند و موانع را از سر راه بردارد.
انتهای پیام

captcha