چرا مسئله فلسطین عرب‌زبان در جامعه ایرانی مطرح می‌شود
کد خبر: 3815450
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
مرتضوی پاسخ داد:

چرا مسئله فلسطین عرب‌زبان در جامعه ایرانی مطرح می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فلسطین مسئله جهان اسلام است، گفت: حضور مردم در خیابان‌ها و فریاد انزجار نسبت به غاصبان صهیونیست، سبب ایجاد رعب در دشمنان می‌شود و راهپیمایی روز قدس فریاد خشم علیه ظالمان است.

راهپیمایی روز قدس، فریاد خشم بر علیه ظالمان است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی روز قدس، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با رد این نظر که فلسطین منطقه‌ای عرب زبان است و طرح مسئله آن در جامعه ما موضوعیت ندارد، اظهار کرد: مسئله فلسطین فارغ از بحث تاریخی و جغرافیایی، مسئله جهان اسلام است و باید دغدغه جامعه مسلمین قرار گیرد.
وی با استناد به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «قضیه‌ فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است»، تصریح کرد: این سخن بیانگر اهمیت مسئله فلسطین برای جهان اسلام و طلوع حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است که در بیانیه «گام دوم» نیز بر اخلاق و تربیت و جامعه‌پردازی و تمدن سازی تا ظهور ولی عصر(عج) تأکید فراوان وجود دارد.
قدس؛ قبله نخست مسلمین
حجت‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه بیت‌المقدس اولین قبله مسلمانان است، بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) در بدو طلوع اسلام، رو به بیت‌المقدس عبادت می‌کردند و متأسفانه امروز شاهدیم که قبله نخست مسلمانان محل جولان گروهی ساختگی که خود را یهود می‌خوانند شده است، حال آنکه آن‌ها حتی یهود هم نیستند.
وی با اشاره به ابتدای جنگ تحمیلی و توطئه برخی معاندین برای رها کردن دفاع مقدس علیه حزب بعث متجاوز، گفت: امام(ره) در آن برهه تاریخی راه را روشن کردند و معتقد بودند که «ما می‌خواهیم قدس را نجات بدهیم، لکن بدون نجات کشور‏‎ ‎‏عراق از این حزب منحوس (حزب بعث) نمی‌توانیم... قوای‏‎ ‎‏شجاع ما با شکست نهایی دولت عراق، راه را برای تاختن به سوی‏‎ ‎‏بیت المقدس باز نمایند».‏‎
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: بیت‌المقدس نه فقط متعلق به فلسطینیان بلکه متعلق به جهان اسلام است و امروز هر فردی که زیر بیرق اسلام قرار دارد در صحنه حاضر شده و فریاد بر می‌آورد.
وی با نقل روایتی از پیامبر اسلام «نصرت بالرعب، مسيرة شهر، با ايجاد رعب در دل دشمن به اندازه يک ماه، پيش رفتم»، بیان کرد: در قرآن کریم و روایات و اخبار، بر اين واقعيت تأکید شده که ایجاد ترس و دلهره در دل مشرکان و دشمنان دین، از عوامل مهم پيروزی پيامبر اسلام(ص) بر دولت‌ها و ملت‌های معاصرش بود.
حجت‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: حضور مردم در خیابان‌ها و برآوردن فریاد انزجار نسبت به غاصبان صهیونیست سبب ایجاد رعب در دشمنان می‌شود و راهپیمایی روز قدس فریاد خشم علیه ظالمان است بنابراین در این خصوص نباید تحت تأثیر تبلیغات جبهه شرک و کفر شد که می‌گویند مسئله فلسطین نباید مسئله ما باشد.
این کارشناس دینی در استان با اشاره به حدیث نبوی «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً يُنَادِي يَا لَلْمُسْلِمِينَ فَلَمْ يُجِبْهُ فَلَيْسَ بِمُسْلِمٍ»، یادآوری کرد: علاوه بر روایات فراوان، در قرآن کریم نیز 290 آیه درباره مبارزه با ظلم و ظالمان وجود دارد و این نشان از اهمیت استکبارستیزی دارد و وظیفه هر مسلمانی را در برابر ظلمی که به ملت فلسطین می‌شود، روشن می‌کند.
حجت‌الاسلام مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا شاهدند که ملت روزه‌دار ایران و نیز، مردم موحد و ولایت‌مدار استان، حساب مشکلات و مسائل اقتصادی را از اسلام و ارزش‌های دینی جدا کرده‌اند و بنا به وظیفه مسلمانی و بر مبنای اعتقادات و باورهایشان، در راهپیمائی روز قدس مشارکت پرشور دارند.
انتهای پیام

captcha