برگزاری نشست طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3813815
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

برگزاری نشست طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ نخستین نشست شورای راهبری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اول خردادماه در این نشست اظهار کرد: بر اساس توافق‌نامه سه جانبه‌ای که در سطح ملی میان معاونت امور بانوان و خانواده دفتر ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) جهاد دانشگاهی منعقد شده است، جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای در کنار دستگاه‌های متولی اشتغال استان در زمینه مشاوره، توانمندسازی، توسعه و پایدارسازی مشاغل خانگی ایفای نقش خواهد کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان تأکید کرد: در این مسیر جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت و استفاده از تجربیات و اطلاعات مورد نیاز در روند اجرای طرح از دستگاه‌های متولی است.
در ادامه حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی در اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی زیرساخت‌های خوبی را برای طرح مشاغل خانگی فراهم کرده و با انجام مطالعه، آموزش و اتصال به بازار، تجربیات خوبی را کسب کرده است.
وی بیان کرد: رزومه موفق این نهاد دانشگاهی قطعاً روند اجرای طرح جدید را تسهیل و در خروجی طرح تأثیر فراوانی خواهد داشت.
فاضلی ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح مشاغل خانگی، از طرح جدید نیز حمایت کرده و در اجرای هرچه بهتر آن تجربیات خود را در اختیار جهاد دانشگاهی و دفتر امور بانوان قرار خواهد داد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این نشست به مشکلات اقتصادی و معیشتی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست اشاره کرد و گفت: این مشکلات عمدتاً ناشی از معضل بیکاری است.
جلیل‌پور اضافه کرد: با توجه به اقدامات و فعالیت‌های مؤثر جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال به‌ویژه مشاغل خانگی، امیدواریم که جهاد دانشگاهی به کمک دستگاه‌های متولی، گام خوبی در این زمینه بردارد.
وی تصریح کرد: لذا با عنایت به توافق‌نامه منعقد شده در اولین فرصت، اطلاعات زنان سرپرست خانوار که در بانک اطلاعاتی دفتر امور بانوان موجود است در اختیار مجری طرح قرار خواهد گرفت و این دفتر آمادگی دارد از تمام ظرفیت کارآفرینان موفق تحت حمایت خود در اجرای هرچه بهتر طرح استفاده کند.

انتهای پیام

captcha