دارالقرآن روستای سلم؛ محل فعالیت‌های خانه قرآن ابوالفضل‌العباس(ع)
کد خبر: 3813717
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

دارالقرآن روستای سلم؛ محل فعالیت‌های خانه قرآن ابوالفضل‌العباس(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن ابوالفضل‌العباس(ع) روستای سلم شهرستان کیار گفت: فعالیت‌های این خانه قرآن از دوسال گذشته در محل دارالقرآن روستا که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به صورت رایگان در اختیار این خانه قرآن قرار گرفته است، انجام می‌شود.

آمنه ایزدی، مدیر خانه قرآن ابوالفضل‌العباس(ع) روستای سلم شهرستان کیار، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فعالیت‌های این خانه قرآن از دوسال گذشته در محل دارالقرآن روستا انجام می‌شود که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به صورت رایگان در اختیار این خانه قرآن قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: تا پیش از آن، کلاس‌های آموزش قرآن و فعالیت‌های فرهنگی خانه قرآن ابوالفضل‌العباس(ع) سلم در حسینیه روستا و یا با دعوت اهالی، در منازل برگزار می‌شد.
ایزدی با بیان اینکه آموزش‌ قرآن برای کودکان و بزرگسالان در این خانه قرآن در حال برگزاری است، تصریح کرد: برای ارائه مطلوب‌تر آموزش‌ها، قرآن‌آموزان در کلاس‌های با تعداد کمتر و با چند مربی مشغول فراگیری هستند.
وی به گروه‌های سنی تحت آموزش اشاره کرد و افزود: آموزش حفظ و احکام برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود و بانوان نیز در کلاس‌های روخوانی و روانخوانی مشارکت دارند که این کلاس‌ها همراه با تشریح آیات و رفع اشکالات تجویدی همراه است، ضمن اینکه کلاس تفسیر قرآن نیز برای بانوان برگزار می‌شود.
مدیر خانه قرآن ابوالفضل‌العباس(ع) سلم با اشاره به فعالیت‌های جنبی این خانه قرآن در کنار آموزش قرآن، بیان کرد: در فصل تابستان کلاس‌های هنری ـ فرهنگی مانند آموزش خیاطی، گلیم‎بافی و نقاشی برای دانش‌آموزان و بانوان برگزار می‌شود که ثبت‌نام برای این کلاس‌ها هم اکنون در حال انجام است.
ایزدی با بیان اینکه اجرای بسیاری از برنامه‌ها، از جمله برگزاری محافل انس با قرآن، به دلیل نبود اعتبار لازم امکان‌پذیر نیست، افزود: ارائه خدمات آموزشی به قرآن‌آموزان بدون اخذ شهریه صورت می‌گیرد و تنها برای کلاس‌های فرهنگی و هنری تابستانی، از شرکت‌کنندگان مبلغی دریافت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در اکثر اعیاد و سوگ‌های مذهبی برنامه‌های عمومی از سوی این خانه قرآن و یا با همکاری پایگاه بسیج روستا و دهیاری انجام می‌گیرد که در این برنامه‌ها از سخنرانان داخل و خارج شهرستان و به ویژه امام جمعه شلمزار دعوت می‌شود.
انتهای پیام

captcha