اعلام آمادگی جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3812548
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

اعلام آمادگی جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: جهاددانشگاهی استان با تکيه بر توان علمی اين نهاد انقلابی آمادگی حضور در حوزه پزشکی استان را دارد و اميدواريم بتوانيم در اين حوزه در کنار دانشگاه علوم پزشکی، گامی مؤثر در جهت رفع نياز مردم استان برداريم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سيروس رضايی، رئيس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری،  در جلسه‌ای مشترک با حضور رئيس و معاونان جهاد دانشگاهی استان با رئيس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان که امروز 28 اردیبهشت ماه برگزار شد، ضمن تشريح فعاليت‌های جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، گفت: جهاددانشگاهی با توان علمی در کشور توانسته است در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و پزشکی، به موفقيت‌های فراوانی دست پيدا کند.
رئيس جهاد دانشگاهی استان مراکز پزشکی جهاد دانشگاهی را از جمله مراکز تخصصی و فوق تخصصی مطرح کشور عنوان و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان با تکيه بر توان علمی اين نهاد انقلابی آمادگی حضور در حوزه پزشکی استان را دارد و اميدواريم بتوانيم در اين حوزه در کنار دانشگاه علوم پزشکی، گامی موثر در جهت رفع نياز مردم استان برداريم.
رضايی بانک سلول‌های بنيادی خون بند‌ناف رويان را يکی از توان‌های علمي جهاد دانشگاهی که در استان دارای نمايندگی است عنوان و خواهان همکاری دانشگاه علوم پزشکی در راه‌اندازی چنين مراکزی با پتانسيل علمی اين نهاد در استان شد.
مجید شرانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختياری نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه متاسفانه در کشور در مسائل آموزشي دچار برخي افراط و تفريط‌ها شده‌ايم افزود: با تأکيد بر آموزش‌های آکادميك و افزايش كمی آموزش‌ها از ارتقاء كيفيت آموزش‌ها باز مانده‌ايم.
شيرانی با بيان اينکه جهاد دانشگاهی می‌تواند برخي از نواقص سيتم آموزشی را برطرف و کمبودها را جبران کند افزود: دانشگاه علوم پزشکی در دو حوزه دانشجويان و کارکنان می‌تواند از توان و ظرفيت آموزشی جهاد دانشگاهی بهره بگيرد.
وی با تاکيد بر لزوم آموزش و کسب مهارت‌های اجتماعی، اقتصادی و سياسی و ... توسط دانشجويان در کنار آموزش‌های تئوري افزود: آموزش اين مهارت‌ها نه در توان و نه در حيطه وظايف دانشگاه است اما جهاد دانشگاهی مي‌تواند با ورود به اين عرصه مهارت‌های لازم را به دانشجويان ارائه کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در تربيت کمک پرستار اظهار کرد: در رشته‌هايی همچون کارگزينی وحسابداری محض و كمك دندانپزشك و نيز ساير دوره‌هاي کوتاه‌مدت تخصصی مي‌توان از ظرفيت جهاد دانشگاهی بهره برد.
وی نياز سنجی دقيق را لازمه ايجاد زمينه‌های همکاری بيشتر جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود: ارائه پيشنهاد در زمينه همکاري‌های پزشکی، ايده خوبی است که از سوی جهاد دانشگاهی پيشنهاد شده است و بايد با بررسی بيشتر اجرايی شود.
شيراني اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تجربيات خوبی در زمينه درمان ناباروری و سلول درمانی دارد که دانشگاه علوم پزشکی استان مشتاق استفاده از اين تجربيات ارزشمند است و برای کمک به سلامت جامعه از هيچ کوششی دريغ نخواهد كرد.

انتهای پیام

captcha