قرآن؛ روح جان بخش زندگی
کد خبر: 3811783
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

قرآن؛ روح جان بخش زندگی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: شعار نمایشگاه قرآن امسال با عنوان قرآن، روح جانبخش زندگی انتخاب شده است.

قرآن؛ روح جان بخش زندگی

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سیدحسین نژادحسینی 25 اردیبهشت‌ماه در بازدید از غرفه ایکنا که در نمایشگاه ‌بزرگ قرآن استان برپا شده است، با تقدیر از حضور فعال ایکنا در این نمایشگاه در خصوص علت نام‌گذاری شعار امسال نمایشگاه قرآن استان با عنوان «قرآن؛ روح جان بخش زندگی»، اظهار کرد: روح و جان انسان در مسیر پرتلاطم و ناهمواری‌های زندگی در راستای نیل و دست‌یابی به کمال نیازمند بهره‌مندی از معنویت است که قرآن مهم ترین منبعی است که می‌تواند انسان را برای رسیدن به این مسیر هدایت و همراهی کند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به سؤال دلیل عدم برگزاری نمایشگاه در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی "رحمت الله علیه" شهرکرد و محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گفت: علی رغم فضای معنوی و بزرگ مصلی، در این فصل با توجه به شرایط جوی نمی‌توانستیم این نمایشگاه را در محیطی باز مانند حیاط مصلی برگزار کنیم و در ادامه دلیل دیگر عدم برگزاری نمایشگاه در مصلی را تداخل زمان نمایشگاه با نماز جمعه عنوان کرد.
نژادحسینی ادامه داد: دلیل عدم انتخاب محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان نیز بعد مسافت و دسترسی راحت عموم به فرهنگسرا می باشد.
معاون هنری و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در رابطه با تبلیغات نمایشگاهی تصریح کرد: تیزرهایی برای پخش از شبکه استان آماده شد، ترکت‌ها و پوسترهایی نیز در اتوبوس‌ها و نماز جمعه توزیع شد، مکاتباتی نیز با اداراتی از جمله آموزش و پرورش، ستاد برگزاری نمازجمعه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مکاتبه با ادارات قرآنی برای حضور در نمایشگاه و ... انجام شد تا استقبال بیشتری از نمایشگاه داشته باشیم و بحمدلله این نمایشگاه با استقبال پرشور مردم استان مواجه شد و انتظار می رود در روزهای پایانی نمایشگاه استقبال بیشتری نیز صورت گیرد.
نژادحسینی ادامه داد: بنا به درخواست برخی از ادارات و مؤسسات قرآنی استان، غرفه هایی به آنان اختصاص داده شد و در این غرفه ها فعالیت های مرتبط با قرآن و علوم قرآنی ارائه گردید.
برگزاری نشست های علمی و تخصصی، مشاوره دینی، کرسی تلاوت قرآن کریم، راهکارهای اجرای سبک زندگی ایرانی اسلامی، کتابت قرآن کریم، کارگاه حفظ قرآن کریم، مشاوره فضای مجازی و تدبر در قرآن کریم از برنامه‌های جنبی در نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در راستای ایجاد یک جریان سازی فرهنگی مؤثر می باشد.

captcha