جشنواره کتابخوانی رضوی؛ فرصتی برای آشنایی بانوان با شخصیت حضرت معصومه(س)/برخی از زنان جایگاه خود را به ارزانی می‌فروشند
کد خبر: 3811274
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
حجت الاسلام نکونام:

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ فرصتی برای آشنایی بانوان با شخصیت حضرت معصومه(س)/برخی از زنان جایگاه خود را به ارزانی می‌فروشند

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه باید همه بانوان جامعه اسلامی با شخصیت حضرت معصومه(س) آشنا شوند که ایشان با بندگی خدا به این عظمت و جایگاه رسیده‌اند، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی می‌تواند فرصتی برای آشنایی بیشتر بانوان با این زن نمونه اسلام باشد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین نکونام امروز 23 اردیبهشت در دیدار با مدیرکل و اعضای نهاد کتابخانه های عمومی استان، با استقبال از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در ماه مبارک رمضان گفت: معرفی اولیای الهی در این ماه ضیافت ترویج یک فرهنگ اصیل در جامعه است.
وی جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی برای یادگیری سبک زندگی، سلوک، سیاست و تربیت خانه و خانواده رضوی خواند و افزود: معرفی زندگی و شخصیت امام هشتم، حضرت شاه چراغ و حضرت معصومه(س) در قالب این جشنواره می تواند به الگوگیری از این بزرگواران کمک کند.
نماینده ولی فقیه در استان معرفی شخصیت و رفتار حضرت معصومه(س) را برای بشریت و به ویژه زنان امروز ضروری دانست و اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی از زنان شخصیت خود را گم کرده اند و از نقش‌ها و ویژگی‌های مهم خود آگاهی ندارند.
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه زن می تواند پرورش دهنده انسان ملکوتی و به عروج رسیده باشد، تصریح کرد: زنان جایگاه رفیعی در اجتماع دارند ولی متاسفانه برخی از آن‌ها قدر خود را ندانسته و با قیمت ارزان جایگاه و کرامت خود را به شهوت و خوشگذرانی‌های دنیوی می‌فروشند.
حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه باید همه بانوان جامعه اسلامی با شخصیت حضرت معصومه(س) آشنا شوند که ایشان با بندگی خدا به این عظمت و جایگاه رسیده اند، خاطرنشان کرد: جشنواره رضوی می تواند فرصتی برای آشنایی بیشتر بانوان با این زن نمونه اسلام باشد.
وی با اشاره به شناساندن شخصیت حضرت جواد(ع) در جشنواره رضوی سال جاری، تاکید کرد: ایشان در سن کم به امامت رسیدند که نشانه و آیت الهی است که اگر خدا بخواهد ببخشد هیچ مولفه ای او را محدود نمی کند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما چنین خاندان عصمت و طهارت(ع) را داریم که باید از آن ها الگو بگیریم، اضافه کرد: ما چه کم داریم که دنبال غربی ها و غرب زده ها برویم و دلمان را به عنوانی خوش کنیم زیرا بزرگوارانی در اوج علم، شخصیت و کمال داریم هرچند آن ها را به خوبی نشناخته ایم.
امام جمعه شهرکرد جشنواره کتابخوانی رضوی را ارزشمند و قابل ستایش برشمرد و اظهار کرد: باید هرچه می توان این جشنواره را گسترده تر برگزار کرده و آن را تقویت کنیم.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری، اظهار کرد: چهار دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی برعهده نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده که امسال نیز این جشنواره در استان برگزار می‌شود.
فرهاد خلیل‌مقدم افزود: در سال نخست برگزاری جشنواره، بیش از پنج هزار و 300 نفر، سال دوم بیش از 23 هزار نفر و سال گذشته بیش از 26 هزار نفر از مردم استان در رده‌های سنی مختلف در این جشنواره شرکت کردند که خوشبختانه استقبال مطلوبی از این جشنواره صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی جشنواره‌ای فراگیر برای تمامی گروه‌های سنی است، تصریح کرد: امسال برای جشنواره کتابخوانی رضوی 12 عنوان کتاب در قالب سیره امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ(ع) و امام جواد(ع) در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال مشخص شده و جوایز این جشنواره در قالب ملی، استانی و شهرستانی به برگزیدگان اعطا خواهد شد.
انتهای پیام

captcha