جزئیات دیدار وزیر خارجه آمریکا با مقامات ارشد عراق
کد خبر: 3809990
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

جزئیات دیدار وزیر خارجه آمریکا با مقامات ارشد عراق

گروه بین‌الملل – وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار شب گذشته خود با مقامات عراقی، تامین امنیت نیروهای آمریکایی در عراق را محور اصلی گفتگوهای خود با مقامات عراقی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ «مایک پومپئو» که شب گذشته در سفری از پیش اعلام نشده وارد بغداد شده بود، پس از دیدار با عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق گفت: ما درباره اهمیت تضمین امنیت نیروهای خود در عراق صحبت کردیم.

پومپئو افزود هدف از سفر به عراق، آگاه کردن مقامات این کشور از تهدید فزاینده‌ای است که با آن روبرو هستیم تا آنها بتوانند به نحو موثری از نیروهای ما حفاظت کنند.

وی افزود: امیدوارم پیامی که ما به ایرانی‌ها فرستادیم ما را در موقعیتی قرار دهد که بتوانیم مانع تهدید ایران شویم و ایرانی‌ها درباره حمله به منافع آمریکا تجدید نظر کنند.

پومپئو گفت: ایالات متحده از عراق خواسته به سرعت شبه نظامیان تحت کنترل ایران را تحت فرمان دولت مرکزی درآورد زیرا به ادعای وی آنها ثبات عراق به خطر می‌اندازند.
 
از سوی دیگر «عادل عبدالمهدی» نیز گفت: آمریکا برای عراق، شریکی راهبردی است اما تاکید کرد بغداد همچنان در پی برقراری رابطه متوازن با دوستان و همسایگان خود از جمله ایران است.
 
دیدار پومپئو دو روز پس از آن انجام شد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد این کشور ناو هواپیما بر «آبراهام لینکلن» را برای مقابله با تهدید نیروهای ایران، به خلیج فارس می‌فرستد. وزیر خارجه آمریکا امروز پس از دیدار با مقامات عراقی، راهی انگلیس شد.
انتهای پیام
captcha