نیازمند جهانی شدن فرهنگ و تفکر مهدویت هستیم
کد خبر: 3805491
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

نیازمند جهانی شدن فرهنگ و تفکر مهدویت هستیم

گروه معارف ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر لزوم جهانی شدن فرهنگ و تفکر مهدویت، گفت: نگاه عمیق و دقیق نسبت به فرهنگ انتظار ارزشمند و موجب گسترش و جهانی شدن آن می‌شود.

نیازمند جهانی شدن فرهنگ و تفکر مهدویت هستیمبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، شب گذشته، یکم اردیبهشت‌ماه در جشن نیمه شعبان، در ساری با اشاره به اینکه جهان بشریت امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند قسط و عدل است، گفت: ظهور حضرت ولیعصر(عج) موجب برقراری عدالت حقیقی در جامعه جهانی خواهد شد.
وی با بیان این که ظهور حضرت جهان را از تاریکی به سوی نور و روشنایی رهنمون می‌سازد، افزود: امام زمان(عج) هادی و نجات‌دهنده بشریت از بحران و مشکلات است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) از جمله مهم‌ترین وعده‌های الهی است که به طور حتم محقق خواهد شد، تصریح کرد: منتظران واقعی وظیفه دارند در عصر غیبت با عمل به وظیفه مسلمانی خود زمینه ظهور آن حضرت را فراهم کنند.
 حیدری با بیان اینکه منتظر واقعی همواره در مسیر دین و ارزش‌های الهی گام برمی‌دارد، بیان کرد: امروز منتظران واقعی باید تلاش کنند تا شناخت و معرفت خود را نسبت به آن حضرت بیشتر تقویت کنند.
وی با بیان اینکه کسی که امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است، ادامه داد: امروز شناخت آن حضرت یکی از مسائل مهمی است که باید در جامعه اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد.
حیدری در ادامه سخنان خود نیاز جامعه اسلامی به شناخت مناسب از فرهنگ مهدویت را امری ضروری دانست و گفت: انديشه‌های والای فرهنگ انتظار بهترين سد در برابر ترويج افکار انحرافي دشمنان نظام اسلامي است.
مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه امروز مدعیان دروغین و شبهه‌افکنان تلاش می‌کنند افکار و عقاید مردم را نسبت به مسئله انتظار و مهدویت بیگنانه کنند، افزود: باید اندیشه مهدویت در متن جامعه اسلامی نهادینه و گسترش یابد.
حیدری با تأکید بر اینکه امروز نیازمند جهانی شدن فرهنگ و تفکر مهدویت هستیم، گفت: نگاه عمیق و دقیق نسبت به این فرهنگ ارزشمند دینی موجب گسترش و جهانی شدن آن می‌شود.
وی با بیان اینکه در جامعه مهدوی باید هر روز شاهد گسترش مفاهیم و ارزشهای دینی باشیم، ادامه داد: گسترش مفاهیم دینی و ارزش‌های الهی در جامعه اسلامی موجب بی‌اثرشدن توطئه دشمنان علیه دین می‌شود.
انتهای پیام
captcha