آموزش ۱۰ هزار قرآن‌آموز در مؤسسه بنت‌الحسین‌(ع) شهرکرد
کد خبر: 3804602
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

آموزش ۱۰ هزار قرآن‌آموز در مؤسسه بنت‌الحسین‌(ع) شهرکرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه بنت‌الحسین‌(ع) شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این مؤسسه به مدت ۱۵ سال در عرصه آموزش قرآن در شهرکرد فعال است و طی این مدت بیش از ۱۰ هزار قرآن‌آموز دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.

طاهره امیرخانی، مدیر مؤسسه قرآنی بنت‌الحسین(ع) شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه این مؤسسه به مدت 15 سال در عرصه آموزش قرآن در شهرکرد فعال است، اظهار کرد: در این مدت بیش از 10 هزار قرآن‌آموز خردسال و یزرگسال در کلاس‌های این مؤسسه شرکت کرده و دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند.
وی با اشاره به رشته‌های آموزشی این مؤسسه، تصریح کرد: روخوانی، روانخوانی، حفظ جزء 30، حفظ کل قرآن کریم، حفظ موضوعی، ترجمه، مفاهیم و تفسیر از جمله رشته‌های آموزشی ارائه شده به علاقه‌مندان است
امیرخانی اضافه کرد: این مؤسسه در امر تربیت مربی نیز فعالیت مستمر دارد و تا‌کنون دوره‌های تربیت مربی در رشته‌های ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن(با همکاری مؤسسه تدبر قم)، مهارت‌های تربیت کودک(با دعوت اساتیدی از مشهد و تهران) و حفظ موضوعی برگزار کرده است.
مدیر مؤسسه بنت‌الحسین(ع) شهرکرد تصریح کرد: یک دوره تربیت مربی عمومی نیز به صورت کشوری برگزار شد که مؤسسه بنت‌الحسین(ع) به همراه دو مؤسسه قرآنی دیگر، مجری این طرح در استان بودند و این مؤسسه به‌عنوان برگزیده کشوری در اجرای این طرح مورد تقدیر قرار گرفت.

اهم فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه قرآنی بنت‌الحسین(ع)
وی با اشاره به اینکه گستره فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه بنت‌الحسین(ع) بسیار وسیع است، اضافه کرد: یکی از این اقدامات، تألیف و چاپ دو کتاب آموزشی قرآن کریم است، کتاب «پیام‌های آسمانی» که به آموزش حفظ موضوعی قرآن برای کودکان 5 تا 6 سال می‌پردازد و کتاب «مشکات» که به آموزش حفظ موضوعی کودکان 8 تا 10 سال اختصاص دارد.
امیرخانی برگزاری سلسله همایش‌های «دختران آفتاب» را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی این مؤسسه دانست و گفت: در این همایش‌ها که از سال 85 تا 90 برگزار می‌شد، اساتید مطرح کشوری در کارگاه‌ها و جلسات سخنرانی به موضوعاتی نظیر ارتباط دختر و پسر و حیا، پرداختند.
وی با اشاره به تشکیل هیئت «بانوان عاشورایی» در این مؤسسه، بیان کرد: این هیئت در چارچوب موضوعات فرهنگی و عقیدتی فعال است و سلسله جلساتی درخصوص امام‌شناسی برگزار می‌کند که در ماه‌های محرم و صفر سال گذشته، جلساتی با حضور اساتید مطرح و صاحب‌نظر و با موضوع «حکومت ولایی از منظر فاطمی»، با همکاری بسیج دانشجویی در دانشگاه شهرکرد برگزار کرد.
امیرخانی درخصوص کارگاه‌های «نگرش دیگر»، گفت: مربیان این سلسله کارگاه‌ها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه‌ در مشهد مقدس، کارگاه‌های «نگرش دیگر» در موضوعات متنوعی مانند حجاب و زیارت را در دبیرستان معارف شهرکرد و دانشگاه پیام‌نور بروجن برگزار کردند.

احیای نیمه شعبان در مؤسسه قرآنی بنت‌الحسین(ع)
مدیر مؤسسه قرآنی بنت‌الحسین(ع) شهرکرد در ادامه بیان کرد: به مناسبت نیمه شعبان و به رسم هر ساله، مراسم احیای شب نیمه شعبان ویژه خواهران در محل مؤسسه بنت‌الحسین(ع) برگزار شد که سخنرانی کارشناس مدعو درخصوص «جوانان و انتظار»، دعای دسته‌جمعی، قرائت دعای عهد، و زیارت عاشورا به همراه برنامه‌های متنوع دیگر از برنامه‌های این مراسم بود.
وی درخصوص ساختمان مؤسسه بنت‌الحسین(ع) گفت: این ساختمان با همت مدیرعامل و مؤسس این مجموعه و با همراهی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که به‌دلیل همراهی در طرح‌های فرهنگی و قرآنی یاری‌گر مؤسسه بوده است و نیز به مدد خیران، این ساختمان تکمیل شد اما مؤسسه هنوز به پیمانکاران بدهی دارد.
امیرخانی تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه را در حال حاضر، حدود 70 نفر اعلام و اظهار کرد: این افراد در کلاس‌های تفسیر، روخوانی و روانخوانی، آداب سبک زندگی اسلامی ویژه مربیان و خانواده‌ها و ویژه کودکان مشارکت دارند، ضمن اینکه این تعداد در ایام تابستان افزایش می‌یابد.
یادآور می‌شود، مؤسسه بنت‌الحسین(ع) شهرکرد، چهارمحال و بختیاری واقع در میرآباد غربی، خیابان شمس تبریزی، نبش فلکه، همواره پذیرای علاقمندان مباحث فرهنگی و قرآنی است.

انتهای پیام

captcha