تلاش دشمن در ایجاد گُسل بین نسلی در ایران
کد خبر: 3750674
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

تلاش دشمن در ایجاد گُسل بین نسلی در ایران

گروه اجتماعی ـ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با اشاره به تلاش دشمن در ایجاد گسل نسلی در کشور ایران، گفت: دشمن امروزه نظام آموزشی ما را دست‌کاری می‌کند که ادراک جوانان پایین بیاید و تفکر، ادراک و بصیرت ضعیفی داشته باشند و با تخریب کردن ارزش‌های ما سعی در کم‌اهمیت جلوه دادن موفقیت‌ها و پیروزی‌های ما دارند.

ب

 

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در همایشی که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه لرستان برگزار شد، با تسلیت شهادت جانسوز 25 نفر از نظامیان جان برکف در حادثه تروریستی اهواز، دلایل اصلی پیروزی کشور ایران در دوران دفاع مقدس را سه عامل دانست و اظهارکرد: درک بسیار بالا و عمیق حضرت امام به آن‌چه که در بیرون و آن‌چه که در درون کشور رخ می‌داد، تصمیمات درست و راهکارها و راهبردهای استراتژیک حضرت امام خمینی(ره) و پیوند وسیع بین مردم و ولایت باعث پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس شد.
وی با بیان این‌که مردم به امام اعتماد پیدا کرده بودند چون این حکومت ناشی از گفتمان الهی است، افزود: در حالی‌که فقط نوزده ماه از انقلاب اسلامی گذشته بود، دشمن برای این‌که این نظام نو پا را ریشه‌کن کند، یک جنگ نظامی را بعد از آن همه توطئه داخلی راه‌اندازی کرد و متوسل به جنگ شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به کمک کشورهای استعماری در زمان جنگ تحمیلی به صدام، اضافه کرد: دشمن با هشتصد هزار نیروی پیاده و با شش هزار و237 تانک و نفربر با هفتصد هواپیمای فوق مدرنی که اروپا در اختیارش گذاشته بود، به ما حمله کرد.

دشمن در محاسباتش اثر بصیرت‌افزایی امام و قدرت مردم را نمی‌دانست

ناصرپور با بیان این‌که دشمن در محاسباتش اثر بصیرت‌افزایی امام و قدرت مردم را نمی‌دانست، تصریح کرد: دشمنان ما محاسبات‌شان بر اساس مادیات است و ادعا می‌کردند سه روزه به اهدافشان برسند ولی با شکست مواجه شدند و به هیچ کدام از اهداف مورد نظرشان نرسیدند.
وی بیان کرد: هشت سال دوران دفاع مقدس مانند یک تابلوی نقاشی است و یک گنج پنهانی است و به فرموده مقام معظم رهبری مردم بایستی بهره معنوی این جنگ را ببرند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: همان‌طور که ما ننگ پذیرفتن قراردادهای مانند ترکمانچای را تا یک‌صد سال حس کردیم، بایستی حس پیروزی دوران دفاع مقدس را هم تا 200 سال حس کنیم چراکه این ارزش‌های دفاع مقدس و توسل به آن‌ها می‌تواند کشتی انقلاب را از بحران‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عبور دهند.
ناصرپور با بیان این‌که دشمن دارد تلاش می‌کند که گسل نسلی ایجاد کند یعنی بین آن نسلی که آن همه ارزش را تولید کرد و نسل امروز که باید از تجربیات نسل گذشته استفاده کند، جدایی بیافکند، گفت: هر کشوری اگر اتصال تجربی، تاریخی و فرهنگی خودش را گم کند یعنی هویتش را گم کرده است.
وی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی که همه سرمایه‌هایش و داریی‌های معنویش در دفاع مقدس جلوه کرد و درطول سالیان گذشته چیزی به نام خداباوری، خودباوری ناب و بصیرت باعث شد که ما به جنگ هشت ساله تحمیلی، مانند جنگ‌های رایج بین‌المللی نگوییم جنگ، بلکه دفاع مقدس را به‌کار ببریم.

حضور 16 گردان بسیجی از سپاه در عملیات ثامن‌الائمه

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اتفاقات و حوادث اوایل جنگ تحمیلی، تصریح کرد: با وجودی‌که خرمشهر برای دشمن مهم بود اما اهمیت آبادان با توجه به پالایشگاه نفتی که دارد بیشتر بود و تلاش دشمن این بود که آبادان را هم تسخیر کند که بتواند در چانه‌زنی سیاسی، به‌وسیله آن امتیاز بگیرد.
ناصرپور افزود: دشمن تلاش کرد که از طریق رودخانه بهمن‌شیر که در سمت شرقی رودخانه خرمشهر است، علاوه‌بر این‌که خرمشهر را تسخیر کرده، یک محاصره سیصد وسی دقیقه‌ای را دور تا دور آبادان ایجاد کند ولی با لطف خدا و حضور مردم و بسیجیان نقشه‌هایشان نقش بر آب شد.
وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که فرمود «حصر آبادان باید شکسته شود»، خاطرنشان کرد: همه به تکاپو افتاده بودند و بسیج مردمی وارد آبادان شدند و عده‌ای از نظامیان ما حماسه آفرید و عراقی‌ها را در جایی‌ که بیرون کردن دشمن بسیار دشوار بود، شکست دادند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به سالروز عملیات ثامن الائمه تصریح کرد: عملیات ثامن‌الائمه در یک عمق صد و پنجاه کیلومتر مربع صورت گرفت و لشکر 77 پیاده در آن نقش داشت و 16 گردان بسیجی از سپاهیان در این عملیات در قالب سه تیپ تاکتیکی سازماندهی شده شرکت کردند وبا اتحاد وهمبستگی بین نیروهای ارتش و سپاه در عملیات ثامن‌الائمه، جمهوری اسلامی ایران ظرف 48 ساعت به توفیقات بزرگی دست یافت.
ناصرپور با بیان این نکته که جنگ در صورتی که برای دفاع از ارزش ها باشد، لازم است، گفت: امام فرموده بود:«شما خاک آزاد نکردید بلکه ارزش‌های اسلامی را آزاد کردید» و دفاع مقدس دفاع از ارزش‌های اسلامی بود.

دستاوردهای عملیات ثامن‌الائمه

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای عملیات ثامن الائمه یادآورشد: از مهم‌ترین نتایج این عملیات این بود که بین سپاه و ارتش یک وحدت و انسجام و همبستگی زیادی ایجاد شد و این عملیات اولین عملیات موفق سپاه و ارتش به‌صورت مشترک بود و روحیه رزمندگان ارتقا پیدا کرد و با عشق سرشار آماده شدند برای عملیات‌های بعدی، دوم این‌که فرا گرفتیم که بایستی استراتژی جنگیدیدن را عوض کنیم و این عملیات نقطه عطف دفاع مقدس بود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان گفت: دشمن امروزه نظام آموزشی ما را دست‌کاری می‌کند که ادراک جوانان پایین بیاید و تفکر، ادراک و بصیرت ضعیفی داشته باشند و با تخریب کردن ارزش‌های ما سعی در کم‌اهمیت جلوه دادن موفقیت‌ها و پیروزی‌های ما دارند.

انتهای پیام

captcha