قبله تهران میزبان عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)
کد خبر: 3748011
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

قبله تهران میزبان عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)

گروه جامعه ــ مراسم عزاداری سالار شهیدان(ع) در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور گسترده مردم در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

رد نشودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)؛ شهرری این روز‌ها همچون دیگر شهر‌های ایران رنگ و بویی دیگر دارد و عطر محرم فضا را پر کرده است و کربلای ایران، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) مانند هر ساله، مهیای حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی می‌شود.

بنابر این گزارش، طبق سنتی دیرینه، هیئات و دسته‌‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی سوگوار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به اقامه عزا می‌پردازند.

به همین مناسبت، روز چهارشنبه 27 شهریورماه بعد از نماز ظهر و عصر، ویژه‌برنامه تاسوعای حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدیان و مرثیه‌سرایی مجتبی باقری، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود مراسم سوگواری ایّام ماه محرم‌الحرام برای عموم زائرین و مجاورین در ماه عزای خاندان رسالت و ماه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایشان، از روز سه شنبه 20 شهریورماه به مدت 13 شب در مسجد جامع حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در حال برگزاری است.

روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، مقدم عاشقان آل‌الله را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام

captcha