چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 3724409
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی

کانون خبرنگاران نبأ ــ چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی با هدف تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی، اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا،نبأ، چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی با هدف تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی، اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.
هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی در زنجیره ای منطقی و مستمر است که بر چهار رکن دین، عقلانیت، علم و اخلاق بنا شده است.

این زنجیره از حلقه انقلاب اسلامی آغاز شده و پس از شکل گیری نظام اسلامی وارد مرحله دولت اسلامی می شود؛ پس از دولت اسلامی، جامعه اسلامی اسوه تحقق می یابد و این برق که در این گوشه از جهان درخشیدن گرفته بسان تمام تمدن ها در بستری طبیعی در جهان اسلام و نیز در جهان بشریت تلألو می یابد و فصلی نو در حیات بشر رقم می زند.

پس از وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی که ارکان، عناصر و ابعاد آن در قانون اساسی به طور اجمال بیان شده و البته هنوز به طور کامل و تفصیلی تحقق پیدا نکرده است ، عبور از سه گام دیگر در زنجیره تمدن سازی فرآیندی پیچیده است. بر این اساس، تامل و تعمق در این مفاهیم و مراحل و تلاش برای گفتمان سازی به منظور ایجاد نهضت نرم افزاری و تولید فکر و علم به شکل طبیعی در این مجرا امری ضروری و حیاتی است.

از این رو چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی با همکاری جمعی از مراکز دانشگاهی، حوزوی و علمی _ پژوهشی کشور با هدف تبیین چیستی، چرایی و چگونگی تمدن نوین اسلامی در اسفند ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

محورهای کلان فراخوان پذیرش مقالات ​در چهارمین همایش ملی تمدن نوین اسلامی:

معناشناسی تمدن نوین اسلامی

سبک زندگی اسلامی و تمدن نوین اسلامی

دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

علوم انسانی و تمدن نوین اسلامی

نظام سازی و نهادسازی و تمدن نوین اسلامی

جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی

الگوهای رقیب و تمدن نوین اسلامی

بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلامی

نقش و جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی

ظرفیت ها و موانع در ارتباط با تحقق تمدن نوین اسلامی

جهت دریافت محورهای تفصیلی برای طراحی مساله پژوهش و تدوین مقاله به بخش محورهای همایش مراجعه کنید.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت همایش به نشانی ( neicc.ir ) مراجعه کنند.

 فرهاد زمانی

انتهای پیام 

captcha