برگزاری رقابت‌های انتخابی برای مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 3724062
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

برگزاری رقابت‌های انتخابی برای مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات قرآن در بخش آوایی و پژوهشی در تابستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در شهر تهران از اول تا نهم مردادماه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات انتخابی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن با اشاره به برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در فصل تابستان گفت: فصل تابستان فصل خوشه‌چینی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز و حوزه پرورشی مدارس است به این علت که اکثر فعالیت‌های این حوزه به صورت چهارمرحله‌ای برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ها، مسابقات و دیگر فعالیت‌ها از سطح مدرسه از حوالی مهر آغاز می‌شود، مرحله دوم در سطح مناطق و مرحله سوم در سطح استان در فصول جاری سال انجام می‌گیرد و مرحله کشوری در تابستان شروع می‌شود.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان که در فصل تابستان فارغ بال می‌شوند و فعالیت‌های درسیشان خاتمه پیدا کرده، برای فعالیت‌های رسمی کشوری در حوزه تربیت بدنی، فرهنگی، هنری و مسائل قرآن، عترت و نماز آماده می‌شوند.
مسیب‌زاده با بیان اینکه فصل شکوفایی و مهمترین بحث آموزشی ما در مراکز دارالقرآن در ترم تابستان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراکز در تابستان پذیرای علاقه‌مندان به حوزه قرآن جهت آموزش‌های تکمیلی مدارس هستند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات قرآن در بخش آوایی و پژوهشی در تابستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در شهر تهران که امسال میزبان بهترین‌های قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور است از اول تا نهم مردادماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه همچنین، مسابقات قرآن فرهنگیان کشور از چهارم تیرماه در مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله کشوری مسابقات دانش‌آموزی در بخش آقایان و بانوان از ۱۲ تا ۲۰ تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.
مسیب‌زاده افزود: امسال بعد از بیست سال مسابقات قرآن دانش‌آموزی از چهار مرحله به پنج مرحله تبدیل شده و مرحله بین‌المللی به آن اضافه شده و امسال سال ارزیابی و انتخاب تیم ایران خواهد بود تا در اردیبهشت سال آینده همزمان با مسابقات سازمان اوقاف شاهد مرحله بین‌المللی ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام باشیم.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: به سه روش دانش‌آموزان انتخاب می‌شوند به این ترتیب که یک آزمون انتخابی بین برگزیدگان سال گذشته، برگزیدگان مسابقات امسال و معرفی کمیته فنی مسابقات برگزار می‌شود و بعد از آن نماینده ایران تعیین می‌شود.
وی با اشاره به طراحی اردوهای یک روزه قرآنی بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ما درصدد طراحی اردوهای یک روزه هستیم که در اردوگاه‌های ما شرایطی ایجاد شود که دانش‌آموزان بتوانند به همراه مربیان خود آنجا حضور داشته باشند ولی هنوز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام

captcha