تلاش جهاد دانشگاهی در راستای تحقق سخن امام (ره)؛ «اگر اراده کنیم، می‌توانیم»
کد خبر: 3723513
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
دکتر طیبی تشریح کرد:

تلاش جهاد دانشگاهی در راستای تحقق سخن امام (ره)؛ «اگر اراده کنیم، می‌توانیم»

گروه دانشگاه ــ رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری همایش انقلاب اسلامی در منظومه فکری امام خمینی (ره)، از نظریه تا عمل، مطرح کرد: در جهاد دانشگاهی تلاش کردیم این حرف امام که فرمودند: «اگر اراده کنیم، می‌توانیم» را ثابت کنیم.

تلاش جهاد دانشگاهی در راستای تحقق سخن امام (ره)؛ «اگر اراده کنیم، می‌توانیم»
 
به گزارش خبرنگار ایکنا، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری همایش انقلاب اسلامی در منظومه فکری امام خمینی (ره)، از نظریه تا عمل، اظهار کرد: ما در جهاد دانشگاهی تلاش کردیم تا سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: «اگر اراده کنیم، می‌توانیم» را ثابت کنیم. وقتی در مرز علم و در حوزه پزشکی و سلول‌های بنیادی توانستیم آن را به فناوری تبدیل کنیم، اکنون قطعه‌سازی در بدن را شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید ماه گذشته، بزرگترین کارخانه تولید سلول‌های بنیادی در غرب آسیا با کمک دانش جهاد دانشگاهی افتتاح شد. ما در جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی، تلاش کردیم ثابت کنیم که توان انجام کار‌های بزرگ در کشور وجود دارد و این همان خودباوری است که امام خمینی (ره) روی آن تاکید داشتند و آن را به نسل جوان منتقل کردند. امیدواریم با برگزاری همایش انقلاب اسلامی در منظومه فکری امام خمینی (ره) از نظریه تا عمل، بازگشت به افکار و اندیشه‌های امام (ره) داشته باشیم. بخشی از مشکلات امروز ما ناشی از عدم پیروی از اندیشه‌های امام خمینی (ره) است و اگر در حوزه‌ای مشکل داریم به این دلیل است که هنوز اراده نکرده‌ایم که آن را حل کنیم.
 
تلاش جهاد دانشگاهی در راستای تحقق سخن امام (ره)؛ «اگر اراده کنیم، می‌توانیم»
 
در ادامه این نشست خبری، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی تلاش کرده فعالیت‌های به‌روز داشته باشد، اظهار کرد: برگزار این همایش‌ها با نگاه نقد و بررسی اندیشه‌های امام (ره) ممکن است حساسیت‌هایی در پی داشته باشد، اما ما به دنبال شکل‌گیری فضای علمی و نقادی در جامعه دانشگاهی اعم از دانشجویان و اعضای هیئت علمی که صاحب‌نظر‌ند هستیم.

وی ادامه داد: خروجی این همایش‌ها می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های بعدی تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر جهاد دانشگاهی و یا مراکز علمی به موضوعاتی از این دست نپردازند، ممکن است درست حق مطلب ادا نشود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همچنین با اشاره به برخی از اهم فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، اظهار کرد: در حوزه قرآن، معاونت فرهنگی جهاد تلاش کرده، با برگزاری نشست‌هایی علمی به پرسش‌ها و بعضا شبهات دانشجویان پاسخ مناسب دهد.

وی افزود: همچنین در فضای نقد آزاد، اقدام به برگزاری مناظره‌های دانشجویی کرده‌ایم که امسال نیز هفتمین دوره آن را برگزار خواهیم کرد و همان‌طور که می‌دانید امسال نخستین دوره مناظره به زبان انگلیسی توسط جهاد دانشگاهی برگزار شد. معتقدیم در مباحث آزاداندیشی بسیاری از مسائل و مشکلات قابل حل است.

یادآور می‌شود، همایش انقلاب اسلامی در منظومه فکری امام خمینی (ره)؛ از نظریه تا عمل، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۸ تا ۱۳ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود.
 
گزارش تصویری این نشست خبری را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام
captcha