مرکز دائمی شهرکرد شناسی افتتاح شد
کد خبر: 3716911
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
غلامیان خبر داد:

مرکز دائمی شهرکرد شناسی افتتاح شد

گروه فرهنگی - شهردار شهرکرد از افتتاح مرکز دائمی شهرکرد شناسی خبر داد و گفت: این مرکز مشاهیر این شهر را شناسایی و به‌صورت یک مرکز تحقیقاتی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا، نورالله غلامیان، شهردار شهرکرد، در بزرگداشت روز شهرکرد اظهار کرد: در سال 95 بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرکرد 31 اردیبهشت ماه به عنوان روز شهرکرد نامگذاری شد.
وی با بیان اینکه این روز، روز تنوع فرهنگی از سوی یونسکو نیز انتخاب شده است، افزود: هجرت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون و شرایط آب و هوایی شهرکرد در این فصل از دلایل نامگذاری این روز به عنوان روز شهرکرد است.
غلامیان تصریح کرد: در کنار ایجاد همبستگی به دنبال ارتقاء شهرکرد هستیم و این شهر به عنوان مرکز استان باید به شکل مطلوب به همگان معرفی شود.
وی تاکید کرد: این شهر دارای بزرگان و مشاهیر است که باید به درستی معرفی شوند تا در این زمینه دچار عقب ماندگی نشویم.
غلامیان بیان کرد: امروز مرکز دائمی شهرکرد شناسی افتتاح شد تا مشاهیر این شهر را شناسایی و به صورت یک مرکز تحقیقاتی کار خود را آغاز کند.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: شهرکرد مرکز استان است و باید شأن آن در تمام امور رعایت شود.
اردشیر نوریان گفت: این شهر دارای مشاهیر و بزرگان است و لازم است حرکتی مناسب برای معرفی این بزرگان انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم استان با اقوام مختلف همانند ترک، بختیاری و ... در کنار یکدیگر بودند و خواهند بود و باید این روز بهانه‌ای شود تا گذشته زیبای اقوام به درستی بیان شود و در مسیر توسعه استان قدم‌های مثبتی برداشته شود.
یادآور می شود مرکز دائمی شهرکرد شناسی به منظور شکل دادن به پروژه‎‌های دانشگاهی و تحقیقیاتی در زمینه شهرکرد شناسی، معرفی مفاخر شهرکرد در زمینه‌های علمی، مذهبی، ورزشی و ...، معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهرکرد، معرفی آیین‌هاهنجارها سنت‌ها، موسیقی و... فعالیت خواهد کرد.

captcha