دورهمی خانوادگی از جنس قرآن
کد خبر: 3701583
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

دورهمی خانوادگی از جنس قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید»، برگزاری جلسات خانگی قرآن یکی از مواردی است که باعث می‌شود تلاوت قرآن در خانه‌ها زیاد شود و انس بیشتر جوانان با قرآن خواهد شد.

به گزارش ایکنا از یزد، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و برگزاری جلسات قرآن در محله ها و منازل می‌ تواند زمینه‌ های آشنایی و انس بیشتر با قرآن و آموزه‌های انسان‌ ساز آن را در جامعه فراهم کند.

رسول خدا (ص) می‌فرمایند: «نَوِّرُوا بُیوتَکمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ» خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید، بدون شک برگزاری جلسات خانگی قرآن یکی از مواردی است که باعث می‌شود تلاوت قرآن در خانه‌ ها زیاد شود و انس بیشتر جوانان با قرآن خواهد شد.

همزمان با لحظه تحویل سال نو مهمان جلسه ای خانوادگی شدیم، جلسه ای که بهانه ای است برای دورهمی و دیدار اعضای خانواده.

سیدعلی محمد میرجلیلی، بزرگ خانواده در خصوص این دورهمی به ایکنا گفت: این جلسه هر هفته چهارشنبه شب ها با حضور اعضای خانواده برگزار می شود که قرائت قرآن، دعای توسل، زیارت عاشورا، حدیث کساء و ختم انعام را خواهیم داشت.

دورهمی خانوادگی از جنس قرآن

وی ادامه داد: این دورهمی که مزین شده به قرائت ادعیه و قرآن، در واقع صله ارحامی است برای بازدید اعضای خانواده. و خوشحالم که فرزندانم را دور هم و نزدیک به هم می بینم.

میرجلیلی با گرامیداشت یاد و خاطره مادر و پدر بزرگوارش افزود: بنده در کودکی مادرم را از دست دادم و تا کلاس پنجم به مدرسه رفتم و بعد از آن همراه برادرم به تهران برای کار رفتم و ترک تحصیل کردم.

وی با اشاره به سختی های متحمل شده گفت: در حال حاضر به کار بنایی مشغول هستم و در این 56 سال عمری که از خدا گرفتم، آرزویم خوشبختی فرزندانم بوده و الحمدلله این دورهمی ها و شاد بودن فرزندانم سختی ها را برایم آسان می کند.

میرجلیلی ادامه داد: این جلسه خانوادگی همزمان شده با شب شهادت امام هادی (ع) و لحظه تحویل سال نو که از خدا می خواهم فرزندانم سالی پر از برکت، شادی و سلامتی در سایه ائمه اطهار ع داشته باشند.

دورهمی خانوادگی از جنس قرآن

آنچه که در این جلسه خانوادگی توجه ما را به خود جلب کرد صفا و صمیمت بین اعضای خانواده و مشارکت خردسالان این خانواده در فراگیری قرآن، به نحوی که برای تشویق آنها، هدایایی در صورت حفظ سوره های قرآن و فراگیری ادعیه ها را مدنظر قرار داده اند.

فاطمه میرجلیلی، مادر این خانواده که تا کلاس دوم دبستان بیشتر درس نخوانده نیز می گوید: از آنجایی که در قدیم کلاس ها مختلط بود، اجازه تحصیل به من داده نشد و بعد از فراگیری قالی بافی، در منزل مشغول بودم و گاهی در کلاس های قرآن که توسط ملا آموزش داده می شد شرکت می کردم.

وی گفت: تا حدودی سوره های کوچک قرآن را می توانم بخوانم ولی همیشه دوست داشتم کل قرآن را به راحتی بخوانم و امیدوارم در جلسه هفتگی بتوانم در این راستا قدم بردارم.

میرجلیلی تصریح کرد: سلامتی و سال پربرکتی را برای همگان بویژه فرزندانم آرزومندم.

دورهمی خانوادگی از جنس قرآن

انتهای پیام

captcha