دولت از موسسات قرآنی حمایت کند/ پیام‌های قرآن و دستورات عترت به شیوه جذاب به مردم بازگو شود
کد خبر: 3700920
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

دولت از موسسات قرآنی حمایت کند/ پیام‌های قرآن و دستورات عترت به شیوه جذاب به مردم بازگو شود

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید از موسسات قرآنی حمایت کرده چون بودجه فعالیت‌های فرهنگی به اندازه کمی تخصیص داده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری با اشاره به انتظارات از دستگاه‌های فرهنگی در موضوع قرآن و عترت اظهار کرد: انتظار کلی از تمامی دستگاه‌های فرهنگی همانند فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی در موضوع قرآن و عترت این است که موجبات رشد فکری، فرهنگی و معنوی مردم را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، انتظار این است که الگوهای صحیح فرهنگی را در جامعه معرفی کرده تا جوانان و نوجوانان با این الگوها آشنا شوند و از سوی دیگر، این دستگاه‌های فرهنگی، پیام‌های قرآن و دستورات عترت(ع) را برای حرکت صحیح مردم، تبیین و به شیوه جذاب و نو به مردم بازگو کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در تمامی کشور اعم از شهر و روستا برای مردم مهیا بوده و جوانان نیز مشتاق فهم قرآن هستند بیان کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی بتوانند از برنامه‌های قرآنی سال به سال بهره‌برداری کرده و در راستای ترویج فرهنگ قرآن و فرهنگ اقبال به آن و نیز توجه به معارف اهل‌بیت(ع) گام بردارند تا قرآن و عترت غریب و مهجور نماند.

وی اظهار کرد: بدون شک باید از دستگاه‌های فرهنگی تا جایی که امکانات، توان و بودجه داشته باشند توقع داشت و علاوه بر آن، دولت باید از موسسات قرآنی حمایت کرده چون بودجه فعالیت‌های فرهنگی به اندازه کمی تخصیص داده و درصد کمی که تعیین شده آن اعتبار، جذب و پرداخت می‌شود.

شبستری بیان کرد: علاوه بر آن، گاهی ممکن است بودجه، آنچنان که تصویب شده، جذب نشود و حتی در برخی مواقع بودجه فرهنگی تنها 10 درصد تخصیص می‌یابد که جای تاسف است چون در مقام شعار از فرهنگ دم زده این در حالی است که فرهنگ، زیربنا است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ، مقوله اساسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بدان تاکید فراوان کرده‌اند چون زیربنای تمامی کارها و حرکت‌ها است تصریح کرد: بنابراین در این زمینه سمت و سوی کارها باید به سمت ترویج فرهنگ اسلام و فرهنگ دینی و ملی باشد اما متاسفانه به این رویکرد توجهی نشده و یا کمتر توجه می‌شود و گلایه موسسات فرهنگی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

captcha