انس با قرآن؛ نیاز امروز انقلاب و جامعه انقلابی
کد خبر: 3683432
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
حجت‌الاسلام نکونام بیان کرد:

انس با قرآن؛ نیاز امروز انقلاب و جامعه انقلابی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز اقتضای انقلاب و جامعه انقلابی انس با قرآن است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی باید با قرآن پیش رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در آیین تجلیل از حاملان و حافظان قرآن دارالقرآن امام علی(ع) استان که در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، از سفارشات مؤکد قرآن را ارتباط و انس با قرآن دانست و گفت: کار قرآنی، حفظ، قرائت، تجوید، تفسیر و انس با قرآن برکات خاصی در زندگی دارد.
وی با اشاره به آیات پایانی سوره مزمل، افزود: خداوند در این سوره انسان را توجه می‌دهد که مسائل و مشکلاتی دارد و ممکن است نتواند آن‌گونه که خداوند انتظار دارد در محضر قرآن باشد اما باید هرچه می‌تواند در محضر قرآن بوده و انس با قرآن داشته باشد.
حجت‌الاسلام نکونام اظهار کرد: خدا می‌خواهد ما در محضر قرآن بنشینیم، خدا کمال و مصلحت ما را در این معنا قرار داده است که با قرآن انس بگیریم.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هر کس با قرآن انس پیدا کند و از قرآن درست بهره بگیرد سعادتمند می‌شود، تصریح کرد: محال است کسی با اخلاص در محضر قرآن قرار بگیرد، با بینش و آگاهی شاگردی قرآن کند و رستگار نشود.
امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: قرآن همه راه و کمال بشری، همه برنامه زندگی دنیا و آخرت انسان است لذا باید قرآن را به جد موردتوجه قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه نباید به تعداد قرآن آموزان و جمع قرآنی خود اکتفا کنیم، خاطرنشان کرد: هر کدام از قرآنیان می‌توانند افرادی بسیار دیگری را به سوی قرآن سوق دهند.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه استقبال از قرآن و برنامه‌های قرآنی کم است، ابراز کرد: برنامه‌های قرآنی کم و کمرنگ هستند، هیئات قرآنی آن‌گونه که باید نقش‌آفرین نیستند، برنامه‌های انس با قرآن آن‌گونه که باید نیستند لذا ما شرمنده قرآنیم.
رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان با اشاره به اینکه باید بسیار تلاش کنیم و همتمان را بالا ببریم تا از این کتاب نور بهره بگیریم، گفت: مبادا شبی بگذرد و انسان در آن شب با قرآن مأنوس نباشد.
وی با تأکید بر اینکه هرقدر انس ما با قرآن بیشتر باشد بهره ما نیز از قرآن بیشتر خواهد بود، افزود: اگر از قرائت و انس با قرآن خسته شدیم و احساس کردیم از تلاوت و نورانیت قرآن بهره نمی‌بریم، بدانید گرفتار یک بیماری هستیم که باید درمان گردد.
حجت‌الاسلام نکونام عنوان کرد: یکی از بهره‌های انس با قرآن این است کسی که بر سفره قرآن می‌نشیند، عشق می‌برد و نمی‌خواهد تمام شود، بهره‌های معنوی، بصیرتی، هدایتی و راه را از قرآن گرفتن از دیگر این بهره‌هاست.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه قرآن کتاب عمیقی است که کسی نمی‌تواند به عمق آن راه یابد، ادامه داد: باید در این دریای بی‌انتهای کتاب آسمانی قرآن شنا کرد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه امروز اقتضای انقلاب و جامعه انقلابی انس با قرآن است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باید با قرآن پیش رود.
وی در پایان تصریح کرد: پرورش یافته قرآن می‌تواند یک انقلابی ناب، یک ولایت مدار ناب، یک پیرو درست راه امام و شهدا و شهید پرور شود و در مکتب شهدا حرکت کند.

captcha