اقدامات ترامپ دنیا را به سمت «خشونت و تندروی» سوق می‌دهد
کد خبر: 3672897
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

اقدامات ترامپ دنیا را به سمت «خشونت و تندروی» سوق می‌دهد

گروه سیاسی: امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: اعلام آمریکا مبنی بر تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موجب جریحه‌دارشدن احساسات مسلمانان جهان شده است و متأسفانه این قدرت‌ها با این قبیل اقدامات مسلمانان را تحریک کرده و آنان را به‌سوی خشونت و تندروی سوق می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه 24 آذرماه، گفت: امت اسلام امروزه با مصیبت‌ها و آفات ظاهری و باطنی بسیاری روبه‌رو است، خشکسالی‌ها، کثرت زلزله و کمبود نزولات آسمانی از یک سو و اختلافات و تفرقه از سوی دیگر، امت اسلام را رنج می‌دهد.
وی افزود: بزرگترین مشکل و بحرانی که امروز جهان اسلام با آن مواجه است، اختلاف و درگیری مسلمانان با یکدیگر در بسیاری از کشورهای اسلامی است، در حالی که دشمنان اسلام برای سرزمین‌هایشان نقشه می‌کشند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: امریکا و رژیم صهیونیستی امروز در صدد هستند تا بیت‌المقدس را به‌عنوان پایتخت اسراییل معرفی کنند و متأسفانه بسیاری از دولت‌های قدرتمند نیز همیشه از اقدامات ناعادلانه و متجاوزانه این رژیم حمایت غیرمنطقی می‌کنند.
وی ادامه داد: اعلام آمریکا مبنی بر تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی موجب جریحه‌دارشدن احساسات مسلمانان جهان شده است و متأسفانه این قدرت‌ها با این قبیل اقدامات مسلمانان را تحریک کرده و آنان را به‌سوی خشونت و تندروی سوق می‌دهند.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: اگرچه ما هرگز با افراطی‌گری، تروریسم و تندروی موافق نیستیم و آن را ملامت می‌کنیم، اما این را قبول نداریم که قدرت‌ها در هر جایی که می‌خواهد مسلمانان را به «تروریسم» و «افراط‌گرایی» محکوم کنند.
وی افزود: ما این را حق معقول، مشروع و مسلّم مسلمانان می‌دانیم که برای آزادی بیت‌المقدس به مبارزه برخیزند و از قبله اول مسلمانان دفاع کنند. مسلمانان و کشورهای اسلامی باید با تمام قدرت بپاخیزند و از تمام توان خود برای منصرف‌کردن آمریکا از تصمیم اخیرش استفاده کنند.
این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه امریکایی‌ها از شکاف میان امت اسلامی سوء استفاده می‌کنند، بیان کرد: اگرچه این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا شوم و محکوم است، اما بیداری و اتحاد مسلمانان را در پی دارد؛ مسلمانی که در این شرایط بیدار نشود به اقتضای اسلام عمل نکرده است.
وی اظهار کرد: تمام مسلمانان جهان با انواع گرایش‌های تند و نرم باید بیدار شده و با یکدیگر متحد شوند، زیرا اختلاف و درگیری مسلمانان با یکدیگر سبب جسارت و جرأت دشمنان اسلام شده است.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان در پایان خطاب به رئیس جمهوری امریکا، گفت: بنده با صراحت به دولت آمریکا هشدار می‌دهم که اگر دست از جسارت و تعرض به مقدسات مسلمانان برندارید، مسلمانان جهان چنان درسی به شما بدهند که برای آیندگان شما عبرت بشود.

captcha