حوزه و دانشگاه؛ دو نهاد موثر در رشد و توسعه فرهنگی
کد خبر: 3672841
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
آیت‌الله خاتمی عنوان کرد:

حوزه و دانشگاه؛ دو نهاد موثر در رشد و توسعه فرهنگی

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم، موثر و قطب در رشد و توسعه کلان کشور است، یکی از توطئه‌های دشمن، ایجاد تضاد بین این دو نهاد مهم بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز جمعه 24 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه زنجان اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم، موثر و قطب در رشد و توسعه کلان کشور است چرا که این دو نهاد از لحاظ مبانی علمی و دینی مکمل یکدیگرند و یکی از توطئه‌های دشمن، ایجاد تضاد بین این دو نهاد مهم بوده است.
 
آیت‌الله خاتمی با بزرگداشت 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح، تصریح کرد: این عالم، فارغ‌التحصیل حوزه علمیه و دانشگاه بود و خدمات بسیاری را به جامعه علمی کشور ارائه و زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه را فراهم کرد که امام خمینی (ره) روز شهادت این عالم برجسته علمی را روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اعلام کردند.
 
امام جمعه زنجان در ادامه به بودجه سال آینده اشاره و تاکید کرد: بودجه ۹۷ به مجلس ارائه شده است که در این زمینه لازم است نخست از نظرات نمایندگان مجلس و صاحب‌نظران اقتصادی و دانشگاهی استفاده شود همچنین بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اهم موضوعات محسوب می‌شود که باید در این لایحه مورد توجه قرار گیرد و راه‌حل‌های مناسب و منطقی برای آن ارائه شود.
 
آیت‌الله خاتمی در پایان با بیان اینکه دشمنان انقلاب که در راس آن‌ها آمریکا و اسرائیل همواره با به راه انداختن جنگ‌های مختلف در منطقه در صدد فراموشی دنیا نسبت به مسئله قدس بودند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور آمریکا با اقدام ناشیانه در معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، موجب شکل‌گیری وحدت بین مسلمین بر سر موضوع قدس شد. 
captcha