افتتاح نمایشگاه خوشنویسی به نفع کودکان مبتلا به اوتیسم در فرهنگسرا نیاوران
کد خبر: 3672823
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی به نفع کودکان مبتلا به اوتیسم در فرهنگسرا نیاوران

گروه هنر: نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» امروز، 24 آذرماه؛ ساعت 16 در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و در آن کارهای قرآنی در حوزه خوشنویسی و تذهیب در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

افتتاح نمایشگاه خوشنویسی به نفع کودکان مبتلا به اوتیسم در فرهنگسرا نیاوران

عطیه رضوی، مدیر برگزاری نمایشگاه هنر برای اوتیسم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه خوشنویسی با هدف حمایت از بیماران اوتیسم در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود در مراسم افتتاحیه برخی از هنرمندان خوشنویسی و تذهیب حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه ۱۰۰ اثر از هنرمندان شاخه خوشنویسی، کالیگرافی و تذهیب در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. هدف از برگزاری این نمایشگاه تبادل دانش اوتیسم، مشارکت در ساخت مدرسه تخصصی برای کودکان مبتلا به طیف اختلال اوتیسم و آموزش مربی برای این کودکان است. در این نمایشگاه بسیاری از آثار خوشنویسی و تذهیب، کار‌های قرآنی هستند.

رضوی ادامه داد: پیش از این اولین نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» در تیرماه سال ۱۳۹۵ با حضور آثاری از هنرمندان نام آشنایی همچون منوچهر معتبر، کامبیز درم بخش، ثمیلا امیرابراهیمی، مصطفی دشتی و ... در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. برای همین نیز امسال این نمایشگاه با حجم بزرگتری برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را چنین توصیف کرد: کمک به بیماران نه تنها رفتاری انسان دوستانه است، بلکه بار‌ها در توصیه ائمه به رعایت آن تاکید شده، درهمین راستا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند اقدامی در جهت رضایت خدا و خلق خدا باشد.

نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» از ۲۴ آذر تا ۳۰ آذر فرهنگسرای نیاوران برپا است. علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‎توانند همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ به گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. همچنین نشست خبری این رویداد نیز جمعه ۲۴ آذر ساعت ۱۵ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

captcha