دستورالعمل رسمی ممنوعیت تصویربرداری در حرمین شریفین
کد خبر: 3672822
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

دستورالعمل رسمی ممنوعیت تصویربرداری در حرمین شریفین

گروه بین‌الملل: مقامات مسئولان سعودی، امروز(24 آذرماه)، با صدرو دستورالعملی، فیلمبرداری در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) را رسما ممنوع اعلام کردند.

صدور دستورالعمل رسمی ممنوعیت فیلمبرداری در حرمین شریفین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «العرب الیوم»؛ مقامات عربستان احترام به شعایر دینی و احترام به احساسات عمره‌گزاران و حجاج را دلیل تصمیم خود اعلام کرده‌اند.
 
مقامات سعودی همچنین، از مسئولان کاروان‌های حج تمتع و عمره خواستند که این دستورالعمل را به زائران بیت‌الله الحرام اطلاع‌رسانی کنند.
 
بنابر دستورالعمل صادره، این ممنوعیت شامل تمامی دوربین‌های معمولي، تلویزیونی و فیلمبرداری می‌شود و در صورت سرپیچی از این دستور، علاوه بر مصادره فیلم، در صورت لزوم دستگاه فیلمبرداری نیز مصادره خواهد شد.
 
این دستورالعمل امروز در حالی از سوی مسئولان ذی‌ربط سعودی صادر که شد که «بن تزیون»، وبلاگ‌نویس اسرائیلی اوایل آذرماه سال جاری عکس‌های خود در مسجدالنبی(ص)  در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت که این مسئله موجب خشم شدید فعالان مسلمان در شبکه‌های مجازی شد.
 
پس از انتشار تصاویر این وبلاگ‌نویس سهودی، وزارت امور خارجه رژیم سعودی، عکاسی و فیلمبرداری در مسجد الحرام و مسجد النبی را ممنوع کرد که دستورالعمل رسمی این ممنوعیت امروز صادر شد/.
 
 
captcha