برپایی کرسی‌های نفحات القرآن در حمایت از قدس شریف + صوت و عکس
کد خبر: 3672807
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

برپایی کرسی‌های نفحات القرآن در حمایت از قدس شریف + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات القرآن در حمایت از قبله اول مسلمین و شهر بیت المقدس با تلاوت حجت الاسلام موسوی درچه‌ای، داود جعفری، محمد برخورداری و کاظم نوری‌پور در خانی‌آباد نو و تهرانسر برگزار شد.

کرسی های نفحات در حمایت از «بیت المقدس» برگزار شد+صوت و عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۵ به مدیریت مسعود سیاف‌زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان آغاز شده است. این طرح به تدریج با تبلیغاتی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران، آتش به اختیار گسترش یافت.

کرسی‌های این هفته نفحات القرآن در حمایت از قبله اول مسلمین جهان و شهر بیت المقدس برگزار شد. صد و شصت و نهمین کرسی نفحات، یکشنبه 19 آذرماه پس از نماز مغرب و عشاء با تلاوت کاظم نوری پور، قاری ممتاز کشورمان برگزار شد.

صد و هفتادمین کرسی نفحات، دوشنبه 20 آذر ماه با تلاوت داود جعفری، قاری ممتاز کشورمان در مسجد النبی(ص) واقع در تهرانسر، شهرک پاسداران برگزار شد. جعفری در این کرسی تلاوت به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه اسراء پرداخت و در پایان این کرسی به همه کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی جوایزی اهدا شد. همچنین برگه‌های تدبر و تفسیر سوره مبارکه اسراء که حاوی اطلاعاتی از اهمیت مسجد الاقصی بود، میان مستمعین توزیع شد.

صد و هفتاد و یکمین کرسی نفحات القرآن، سه شنبه، 21 آذر پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) واقع در خانی آباد نو، شهرک شریعتی، خیابان زلفی با تلاوت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد موسوی درچه ای برگزار شد. در این کرسی تلاوت که با اجرای محمدباقر فغفوری همراه بود، موسوی درچه‌ای دقایقی به بیان برخی مسائل روز جهان اسلام پرداخت.

 کرسی های نفحات در حمایت از «بیت المقدس» برگزار شد+صوت و عکس

حجت‌الاسلام درچه‌ای با بیان اینکه آیات ابتدایی سوره اسراء قرائت خواهد شد، گفت: آیات ابتدایی این سوره مربوط است به معراج پیامبر(ص) و ذکر نام مبارک مسجد الاقصی در آیه اول که جایگاه ویژه‌ای در جهان اسلام دارد. همانطور که در اخبار شنیدید، شیطنت دولت‌های مستکبر جهان، در رأس آنها آمریکا به اوج خودش رسیده و نسبت به اهانت به اسلام و به خصوص منطقه فلسطین و بیت المقدس، می‌طلبد که همه در این زمینه متحد و یک‌صدا باشیم و این حرکت ها را محکوم کنیم. نباید اجازه داد تا اینگونه به ساحت مسلمانان توهین شود. همانگونه که در اخبار شنیدید، شهر بیت المقدس که قبله گاه اول مسلمین جهان در آن قرار دارد، می‌خواهند پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کنند. جهان اسلام نیز باید تو دهنی محکمی به این اقدام بزند.  

در این کرسی تلاوت نیز، تدبر و تفسیر آیات که شامل اهمیت مسجد الاقصی بود، میان مستمعین توزیع و در پایان کرسی به همه کودکان حاضر در مسجد، فقط به دلیل حضور در مسجد و استماع تلاوت قرآن جوایزی اهدا شد.

کرسی های نفحات در حمایت از «بیت المقدس» برگزار شد+صوت و عکس

صد و هفتاد و دومین کرسی تلاوت نفحات القرآن، چهارشنبه، 22 آذرماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خانی آبادنو، خیابان شهید لطیفی، خیابان رئیس میرزایی، کوچه محمدخانی با تلاوت محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشورمان برگزار شد. در این کرسی نیز، تدبر و تفسیر آیات که شامل اهمیت مسجد الاقصی بود، میان مستمعین توزیع و در پایان کرسی به همه کودکان حاضر در مسجد جوایزی اهدا شد.

کرسی صد و هفتاد و سوم نفحات القرآن به دلیل ناهماهنگی مسجد الزهراء(س) و برگزاری مراسم ترحیم و به نوعی سوء استفاده از کرسی فی سبیل الله نفحات القرآن با وجود حضور دو قاری خوشخوان کشورمان، رمضان خلیلی و حسین نجفلو و حضور مجری و تهیه‌کننده برنامه از نقاط دور شهر تهران برگزار نشد.

همچنین  پخش زنده کرسی‌ها از طریق نرم افزارهای اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ و برنامه لحظه نگار است که قرآن دوستان می‌توانند با مراجعه به این دو برنامه به صورت زنده از نفحات و نغمات آیات الهی بهره مند شوند.

کرسی های نفحات در حمایت از «بیت المقدس» برگزار شد+صوت و عکس

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند.

در ادامه تلاوت های این کرسی های ارائه می‌شود.

 حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای

کد
محمد برخورداری
کد
مطالب مرتبط
captcha