اجلاس نماز و فضای مجازی در تویسرکان برگزار شد/ مدیریت فضای مجازی خودکنترلی است
کد خبر: 3672557
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

اجلاس نماز و فضای مجازی در تویسرکان برگزار شد/ مدیریت فضای مجازی خودکنترلی است

کانون خبرنگاران نبأ: اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و فضای مجازی در تویسرکان برگزارشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا نبأ، نشست یک روزهای تحت عنوان اجلاس نماز و فضای مجازی با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد تویسرکان، فرمانداری، ستاد اقامه نماز و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان در سالن آمفی تئاتر دانشگاهی آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد. 

در این نشست مومیوند فرماندار تویسرکان در شروع مراسم ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و میهمانان با محکوم نمودن اقدام ابلهانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌ عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی آن را فتنه‌ای جدید برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین و در پی جبران شکست مفتضحانه سیاست‌های استکبار جهانی در منطقه به خصوص ایادی آنان از جمله گروهک تروریستی داعش در منطقه و کشورهای مسلمان عراق و سوریه بوده دانست و آن را توطئه افکنی و ماجراجویی جدی علیه سایر ملل منطقه عنوان کرد.

وی در ادامه به مسئله نماز در جامعه پرداخت و گفت: خوشبختانه در سایر ادارات شهرستان نماز به صورت جماعت برگزار می‌شود و در مسیر راه‌های ارتباطی شهرستان نیز نمازخانه‌ها تا حد مطلوبی تجهیز شده‌اند که خوشبختانه رضایت مسافرین را‌ به دنبال داشته است.

فرماندار تویسرکان گفت: توجه ویژه به امور نماز و فعالیت‌های قرآنی به عنوان مهمترین محور خود مراقبتی در برابر آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در تویسرکان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: توجه به فعالیت‌های هدفمند فرهنگی و قرآنی و به ویژه نماز نه تنها هزینه زایی نیست بلکه یک سرمایه گذاری سازماندهی شده برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: در سال 96 به رغم کمبود اعتبارات مالی، اعتباری افزون بر 900 میلیون تومان به بخش رسیدگی به مساجد، بقاع متبرکه، خانه های عالم و امور نماز در شهرستان تویسرکان اختصاص یافت.

اجلاس نماز و فضای مجازی در تویسرکان برگزار شد/ مدیریت فضای مجازی خودکنترلی است

مومیوند با اشاره به اینکه از این میزان اعتبار 200 میلیون تومان تنها به امور مساجد و نماز اختصاص یافت تاکید کرد: برگزاری منظم نماز جماعت در ادارات و آن دسته از مدارس تویسرکان که ظرفیت برگزاری نماز جماعت را دارند در شهرستان تویسرکان مورد توجه ویژه قرار دارد.

مومیوند به اهمیت و جایگاه والای نماز در سطح جامعه اشاره و افزود: در شهرستان نیز یکی از قاریان برگزیده قرآنی را به عنوان مشاور فرماندار برای بررسی مباحث قرآنی و نماز در سطح شهرستان انتخاب کردیم.

در ادامه حجت‌الاسلام حسنی حلم رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان در سخنانی در خصوص اهمیت و تاثیر نماز گفت: در هر جامعه‌ای که نماز مورد اهتمام قرار گیرد و به آن توجه شود به همان میزان فساد و فحشا در جامعه کاهش می‌باید و ما برای اقامه نماز در سطح گسترده بین همه اقشار و سنین مختلف جامعه نیاز به بستر سازی داریم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر بخواهیم خوبی‌هایی که خداوند به صورت بالقوه در ضمیر و نهاد آدمی قرار داده به بالفعل تبدیل کنیم بهترین راه آن اشاعه فرهنگ و اقامه نماز است.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمد فروهر مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه قم که به‌عنوان سخنران در جلسه حضور داشت؛ با بیان اینکه: ما باید بدانیم در کجای تکنولوژی و فضای سایبری قرار گرفته‌ایم و فضای سایبری با جامعه و جوان امروز ما چه کرده است خواستار توسعه ظرفیت‌های تبلیغی در فضای مجازی شد.

وی گفت: اهمیت تشکیل شورای عالی فضای مجازی به میزان اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اجلاس نماز و فضای مجازی در تویسرکان برگزار شد/ مدیریت فضای مجازی خودکنترلی است

فروهر خاطرنشان کرد: مدیریت این فضا خود کنترلی است و مهم‌ترین خودکنترلی ایجاد فضای معنوی و مهم‌تر از آن توسعه موضوع نماز در آن است.

وی با اشاره به اینکه این فضا هر روز بیش از پیش در حال توسعه است و والدین نسبت به آن می‌بایست شناخت کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده هم‌اکنون ۲۰ میلیون جوان زیر ۱۸ سال به فضای مجازی دسترسی دارند.

مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه علمیه قم با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه، اظهار داشت: لازم است با تولید محتوا و احساس مسئولیت به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنیم.

حجت‌الاسلام محمد فروهر با تاکید بر اینکه فضای مجازی هم اکنون تنها ۷ درصد از توانایی‌های انسان را درگیر خود کرده و این همه مسئله به وجود آورده است گفت: در سال ۲۰۲۰ و از آن به بعد نسخه‌ها و امکانات جدید فضای مجازی قابلیت درگیر کردن بیش از ۷۰ درصد از توانایی‌ها و قابلیت افراد را دارند و با توجه به اینکه همه چیز و همه امکانات ما هوشمند می‌شوند و فضای مجازی ۷ بعدی در حال حاضر مطرح است بهترین راه خلاصی از مصائب فضازی مجازی را نه در محدود کردن فرزندان و نسل جوان بلکه در خودکنترلی و ایجاد فضای معنوی و مهم‌تر از آن توسعه و گسترش موضوع و اقامه نماز دانست و خاطر نشان کرد طبق بررسی‌ها نشان داده شد که در دو ماه رمضان و محرم که فضای کلی جامعه حال و هوای معنوی بیشتری دارد به میزان قابل ملاحظه ای جرم و جنایت کم می‌شود و این خود نشان دهنده تاثیر زیاد احکام و مسائل معنوی و مذهبی بر جامعه است.

اجلاس نماز و فضای مجازی در تویسرکان برگزار شد/ مدیریت فضای مجازی خودکنترلی است

در حاشیه این اجلاس از ائمه جماعاتی که سه وعده نماز را در مساجد برپا کردند  توسط  مسئولین شهرستان  تقدیر به عمل آمد.

خدیجه نیکویی نژاد

captcha