مراسم «روز ایران» در نمایشگاه صنایع دستی میلان
کد خبر: 3672084
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

مراسم «روز ایران» در نمایشگاه صنایع دستی میلان

مراسم «روز ایران» در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مراسم «روز ایران» با حضور برادینی، سفیر سابق ایتالیا در تهران، مجتبی فیض‌اللهی، قائم مقام مرکز ملی فرش ایران، بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی ایران، فدریکو رنستو، رییس نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان، اکبر قولی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا، سرکنسول ایران و ديگر شخصيت‌هاي فرهنگي دو كشور در پاویلیون ایران برگزار شد.

در این مراسم و در بخش معرفی ایران به عنوان مهمان ویژه و تقدیر از فعالان فرش و صنایع دستی برای برگزاری شایسته‌تر نمایشگاه، مرکز ملی فرش ایران لوح «کشور مورد افتخار» را در این نمایشگاه دریافت کرد.

مجتبی فیض‌اللهی، قائم مقام مرکز ملی فرش ایران در سخناني در اين مراسم، با اشاره به قدمت تاریخی دو کشور گفت: ایران و ایتالیا دارای ویژگى‌های فرهنگی مشترکی هستند که این مهم می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی فی مابین شود.

برادینی، سفیر سابق ایتالیا در تهران نیز در این مراسم با ابراز علاقمندي خود به ایران، اظهار کرد: ایران و ایتالیا تاریخی مشترک دارند و این قرابت و نزدیکی فرهنگی می‌تواند بستري براي توسعه روابط اقتصادی باشد.

فدریکو رنستو، رییس نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان ضمن ابراز خرسندی از حضور ایران در اين نمایشگاه به عنوان اولین میهمان افتخاری تاریخ برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، گفت: حضور ايران را به عنوان یک حضور پُر ارزش به فال نیک می‌گیرم و اميد است ایتالیا بتواند به عنوان پُل ارتباطی ايران و اروپا باشد.

در ادامه، بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی ایران با اشاره به قدمت بالای صنایع دستی ایران گفت: برای شناخت همدیگر باید روابط فرهنگی و اقتصادی را توسعه دهیم و این ویژگى می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های مشترک شود.

بیست‌ودومین نمایشگاه صنایع دستی میلان، ۱۱ تا ۱۹ آذرماه با شركت ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان برگزار شد و رايزن فرهنگي كشورمان در ايتاليا با مسئولین ایتالیایی و مدعوین ایرانی در سمینار معرفی صنایع دستی ایران حضور یافت.

بنابر اعلام اين خبر، نمایشگاه میلان که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه هاى صنایع دستی جهان محسوب می‌شود با حضور 2900 شرکت خارجی به یکی از پر بازدیدکننده‌ترین نمایشگاه صنایع دستی جهان در قلب اروپا تبدیل شده است.

captcha