مسئولان به اروپا اعتماد نکنند/ هدف استکبار تضعیف قدرت موشکی است
کد خبر: 3654276
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

مسئولان به اروپا اعتماد نکنند/ هدف استکبار تضعیف قدرت موشکی است

گروه حوزه‌های علمیه: مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه هدف استکبار تضعیف قدرت موشکی ایران است تاکید کرد: مسئولان به اروپا اعتماد نکنند زیرا اروپا متحد آمریکا هستند.

  به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی 26 مهر در درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه گفت: خداوند از علما پیمان گرفته است تا در برابر ظلم ظالمان و محرومیت مظلوم در هر کجای دنیا آرام ننشینند.

وی افزود: عالم باید زمان‌شناس و جامعه‌شناس باشد و تا جایی که می‌تواند در کمک به مظلوم سعی و تلاش کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امام (ع) در خطبه شقشقیه سوگند به خدایی که دانه را شکافته است خورده و فرموده اگر حضور مردم نبود و پیمانی که خدا از علما گرفته و حجت بر من تمام شد خلافت را قبول نمی‌کردم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه البته میان مشروعیت و مقبولیت تفاوت وجود دارد اظهار کرد: این خطبه می‌رساند که ایشان خلفای قبلی را قبول نداشتند و آنها را غاصب می‌دانسته‌اند، لذا امامت، مشروعیت از جانب خدا دارد و مردم مقبولیت آن را تضمین می‌کنند.

وی افزود: علامه امینی در الغدیر آمده که برخی گفته‌اند شقشقیه برای امام علی(ع) نیست و سیدرضی خودش آن را درست کرده است؛ ولی امینی قبل از تولد رضی، 28 طریق را یافته است که این کلمات توسط امام نقل شده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز وضع سیاسی حساسی در مورد برجام ایجاد شده است؛ مدتی برخی، آمریکا و مستکبرین را بزک کرده و سراغ قرارداد با آنان رفتند و اعتماد کردند و مدال هم بر سینه برخی چسباندند و گفتند فتح الفتوح شده است.

وی اظهار کرد: همان وقت، که اوباما برجام را امضاء کرد تحریم‌ها را شدت بخشید و امروز به این وضع رسیده اما برخی می‌گویند اروپا با ما هستند و می‌گویند برجام را قبول داریم و این در حالی است که اروپا با آمریکاست و قصد آنان این است که موشک را از ما بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: ما نباید به آنان اعتماد کنیم و باید اقتصاد مقاومتی را در میان مردم رواج دهیم و همگانی کنیم و به خودمان متکی باشیم.

captcha