اینترنت رایگان برای زائران اربعین
کد خبر: 3654119
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
وزیر ارتباطات خبر داد؛

اینترنت رایگان برای زائران اربعین

گروه شبکه اجتماعی: وزیر ارتباطات گفت: اپراتورهای ایرانی و عراقی تلفن همراه در طول مسیر پیاده‌روی اربعین، خدمات اینترنت را به‌طور رایگان در اختیار زائران قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از بغداد، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات كه شب گذشته به عراق سفر كرده بود در دیدار حسن الراشدی وزیر الاتصالات العراقی از ارائه خدمات رایگان اینترنت در اربعین به زائران حسینی خبر داد.

وی كه در ضیافت شام سفارت جمهوری اسلامی ایران شركت كرده بود به حضور میلیونی زائران در پیاده‌روی روز اربعین اشاره كرد و اظهار داشت: در این مراسم حدود دو میلیون نفر ایرانی شركت می‌كنند به همین منظور و با هدف افزایش تمهیدات برای تسهیل در شرایط ارتباطی زائران به عراق سفر كردیم.

وزیر ارتباطات گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی های صورت گرفته با ستاد اربعین، وزارت كشور و اپراتورهای مخابراتی، خدمات اینترنتی در دو بخش عمده به زائران عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این خدمات در رابطه با مقوله ارتباطات رومینگ و ارتباطات بین‌الملل دو كشور بوده كه در این راستا، سال گذشته با اتصال فیبرنوری موفق شدیم این ارتباط را بعد از مدت‌ها به‌طور مستقیم و بدون استفاده از كشور ثالت برقرار كنیم كه این مهم در كیفیت ارتباطات تاثیر بسزایی داشته است.

آذری جهرمی با اشاره به هماهنگی اپراتورها در موضوع رومینگ، به توسعه شبكه اپراتورهای عراقی نیز اشاره كرد و اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده مردم برای شركت در پیاده‌روی اربعین، توسعه كیفیت شبكه توسط اپراتور عراقی انجام می‌شود.

وی با اشاره به پوشش كامل سرویس رومینگ توسط اپراتورهای ایرانی در مرزهای زمینی، خاطرنشان كرد: ارتباطات دیتا و صوت در نقاط مرزی شلمچه و استان ایلام برقرار بوده و برای ارتباط مناسب زائران در مسیر حركت آنها قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات به سرمایه‌گذاری شركت های مخابراتی ایران و عراق برای ارائه سرویس وای‌فای در مسیر نجف به كربلا اشاره كرد و اظهارکرد: جدا از فراهم شدن خدمات نسل سوم اپراتورهای عراقی، خدمات وای فای نیز به صورت مجانی و در طول مسیر در اختیار زوار است.

وی ادامه داد: این شركت‌ها در طول مسیر با راه‌اندازی مراكز آی سی تی، به ارائه خدمات مختلف در حوزه فناوری هستند.

حسن الراشدی، وزیر اتصالات عراق نیز در این دیدار ضمن تشكر از طرف ایرانی، جهت هرگونه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی كرد.

در این جلسه حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت و ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش، امروز جلسه مشتركی به صورت رسمی بین دو طرف ایرانی و عراقی برای مذاكرات بیشتر جهت ارائه خدمات اینترنتی به زائران در بغداد برگزار شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۱۰:۵۷
0
0
ارائه خدمات به زائران موجب بهتر برگزار شدن مراسم می‌شود
captcha