اطعام 1000 نفر از سوگواران حسینی از محل موقوفات امامزاده نورمحمد(ع) شیراز
کد خبر: 3646394
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷

اطعام 1000 نفر از سوگواران حسینی از محل موقوفات امامزاده نورمحمد(ع) شیراز

گروه اجتماعی: متولی موقوفه مرحوم حاج اکبر و حاج اصغر علاف امامزاده نورمحمد(ع) از اطعام عزاداران حسینی در ایام سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدعباس شکوفه چین، متولی موقوفه مرحوم حاج اکبر و حاج اصغر علاف امامزاده نورمحمد(ع) امروز، 3 مهرماه گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی در 5 شب پایانی دهه اول ماه محرم‌الحرام بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به میزبانی آستان مقدس امامزاده سید میر احمد کوچک(ع) مشهور به نور محمد برگزار می‌شود.

وی افزود: از اول تا 10 محرم‌الحرام مراسم عزاداری و سوگواری و اجرای مراسم شام غریبان در محل این آستان مقدس با حضور مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی شکوفه چین برگزار می‌شود.

شكوفه چین با بیان اینکه از چهارشنبه، 5 مهرماه مصادف با ششم محرم الاحرام هر شب تعداد 200 نفر از عزاداران اطعام می شوند گفت: طی پنج شب آخر دهه اول محرم‌الحرام عزاداران حسینی میهمان سفره‌های اطعام از محل موقوفات حاج اکبر و حاج اصغر علاف هستند.

بنا بر این گزارش، آستان مقدس امامزاده سیدمیراحمد کوچک معروف به نور محمد(ع) در خیابان تیموری واقع شده است. واقفان نیک اندیش حاجی اکبرعلاف و حاجی علی اصغر الشهیر علاف فرزند مرحوم حیدرعلی شیرازی ساکن شیراز هستند که در روز 29 محرم سال 1282 اموال خود را شامل شش دانگ از یک قطعه بستان واقع در خیابان دروازه اصفهان و باغ شاه موسوم به باستان رشک بهشت و حسین‌آباد و بهشت امین را وقف مراسم روضه‌خوانی در ایام محرم وصفر در منزل واقف در محله درب شاهزاده كرده است.

به گفته متولی این موقوفه امروزه عواید این موقوفه در مساجد و حسینیه‌های محله درب شاهزاده صرف هزینه‌های روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) می‌شود.

captcha