مجتمع بزرگ حوزوی چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی می‎شود
کد خبر: 3638992
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱

مجتمع بزرگ حوزوی چهارمحال و بختیاری کلنگ‌زنی می‎شود

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با عید غدیر خم، کلنگ احداث مجتمع بزرگ حوزوی استان در زمینی به متراژ ۳۵ هکتار با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب به زمین خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه این استان که به میزبانی مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به فضیلت ایام ذی الحجه اظهار کرد: بسیاری از افراد و بزرگان ایام ذی الحجه را با ماه مبارک رمضان مقایسه می کنند که از منظر آنها ایام ذی الحجه دارای جایگاه بالاتری است.

وی بحث ولایت و روز غدیر را مهمترین دلیل برتری ایام ذی الحجه نسبت به سایر ماه ها بیان کرد و ادامه داد: ذی الحجه بهترین ماه ها است چراکه ماه ولایت است؛ اگر ولایت نباشد ماه رمضان و عبادت هم معنایی ندارد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، ولایتمداری را بهترین میزان برای سنجش سایر اعمال دانست و گفت: غدیر خم نشانه دینداری افراد است یعنی همه عبادات انسان با میزان ولایتمداری آنها سنجش می شوند.

حجت الاسلام احمدی، حرکت در مسیر ولایت را مهمترین نیاز امروز جامعه خصوصا طلاب بیان کرد و افزود: به یقین اصل و اساس طلبگی در ولایتمداری خلاصه می شود؛ طلبه ای که ولایتمدار نباشد، طلبه نیست.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه برادران این استان از 8 شهریورماه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 12 مدرسه علمیه برادران در استان وجود دارد که نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه یک مرکز تخصصی ویژه طلاب سطح سه در استان وجود دارد، افزود: این مرکز تخصصی در سال گذشته در رشته کلام پذیرش داشت که امسال رشته تفسیر نیز به آن اضافه شد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه برای امسال یک شعبه از مدرسه امامیه شهرکرد در شهرستان بن ویژه طلاب جدیدالورود راه اندازی شد، اظهار کرد: این شعبه برای سال تحصیلی جدید 17 طلبه جدیدالورود پذیرش کرده است.

وی همچنین به راه اندازی دومین مدرسه سفیران استان در شهرکرد اشاره کرد و گفت: این مدرسه سفیران تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان اداره می شود که برای سال تحصیلی جدید 18 طلبه پذیرش داشته است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید 480 متقاضی ورود به حوزه های علمیه برادران در سطح استان نام نویسی کردند، افزود: از این میان 200 نفر جذب حوزه های علمیه شدند و دوره اختبار و تثبیت را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به اینکه در روز عید غدیر خم بزرگترین رویداد حوزه های علمیه این استان رقم خواهد خورد، اظهار کرد: همزمان با عید غدیر خم، کلنگ مجتمع بزرگ حوزوی استان در زمینی به متراژ 35 هکتار با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب بر زمین خواهد خورد.

captcha