افتتاح مجتمع تولیدی ماهان در لرستان؛ مصداق بارز شعار سال
کد خبر: 3623592
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
بازوند مطرح کرد:

افتتاح مجتمع تولیدی ماهان در لرستان؛ مصداق بارز شعار سال

گروه اقتصاد: استاندار لرستان با بیان این‌که برخی از پروژه‌های تعطیل استان توسط هلدینگ‌های اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر به چرحه تولید باز گشته‌اند، اظهارکرد: افتتاح پیشرفته‌ترین مزرعه مرغ مادر گوشتی در لرستان، مصداق بارز شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، پیشرفته‌ترین مزرعه مرغ مادر گوشتی کشور با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر چهارشنبه، چهارم مردادماه در شهرستان چگنی افتتاح شد.
هوشنگ بازوند، استاندار لرستان در این مراسم گفت: آمار367 میلیارد تومان  توسط سازمان اقتصادی کوثر در لرستان سرمایه‌گذاری شده است.
وی عنوان کرد: در سال ۹۲ که وظیفه استانداری لرستان را برعهده گرفتم، اولین ملاقات ما در رابطه با  سرمایه‌گذاری در لرستان، با سازمان اقتصادی کوثر بود.
بازوند با تاکید بر این‌که برخی از پروژه‌های تعطیل استان  توسط هلدینگ‌های اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر به چرحه تولید باز گشته‌اند، اظهارکرد: افتتاح پیشرفته‌ترین مزرعه مرغ مادر گوشتی در لرستان، مصداق بارز شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که ساز و کار تولید و اشتغال، سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: سرمایه‌گذار جایی می‌رود که امنیت و سود سرمایه‌گذاری آن تامین شود.
وی با اشاره به این‌که افتتاح پیشرفته‌ترین مزرعه مرغ مادر گوشتی در استان لرستان به‌طور مستقیم برای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است، خاطرنشان کرد: سه کیلومتر جاده‌ی خاکی دسترسی به این مجتمع آسفالت خواهد شد، کمااینکه صنایع زیردستی این مجتمع ضرورت دارد که در همین شهرستان احداث شوند.
یادآور می‌شود؛ مجتمع تولید مرغ مادر گوشتی ماهان با سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد تومانی سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح ۲۴هکتار و در دو فارما احداث شده است.
این مجتمع تولیدی سالانه ۱۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و ۱۴ میلیون جوجه را تولید می‌کند که برای ۲۸۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.
captcha