تهران پرچمدار گران‌فروشی در کشور/ اخطار جدی به گران‌فروشان
کد خبر: 3587075
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
سرابیان بیان کرد:

تهران پرچمدار گران‌فروشی در کشور/ اخطار جدی به گران‌فروشان

گروه جامعه: رئیس ستاد طرح نظارتی نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه بیش از 100 میلیارد تومان میزان تخلفات نورزی در این حوزه ثبت شد، گفت:‌ گران‌فروشی در صدر تخلف‎ها بود که از میان استان‎ها، تهران با بیش از 12هزار پرونده بیشترین تخلفات و خراسان جنوبی کمترین تخلف را داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمدحسن سرابیان، رئیس ستاد طرح نظارتی نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در اولین نشست خبری سال 96 که به منظور ارائه گزارش این سازمان در ایام نوروز برگزار شد، با اشاره به عملکرد سازمان تعزیرات در گشتهای نوروزی گفت: سازمان تعزیرات مرجع نظارتی پرونده‏‌های تشکیل شده تخلفات است، با این حال طبق قانون می‌تواند اقدام به تشکیل گشت‌های مشترک نظارتی کند.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی از 28 بهمن سال 95 و 17 روز زودتر از زمان موعد تشکیل شد، افزود: با توجه به آغاز طرح، دستور‌ العمل‌هایی به تمامی مدیران استانی و رئیس شعب استان در سطح بازار ابلاغ شد که بر این اساس 50 درصد به صورت سیار و 50 درصد به صورت‌ فوق‌العاده حضور داشتند و به پرونده‌های نظارتی و تخلفات رسیدگی می‌کردند.

سرابیان با اشاره به آمار و جزئیات طرح نوروزی تصریح کرد: 5 هزار و 839 اکیپ سیار گشت مشترک در سطح بازار به بازرسی اقدام کردند؛ از این تعداد ۱7هزار و777 مورد بازرسی از ابتدای طرح در گشت‌های مشترک و رسیدگی به 58 هزار و 383 فقره پرونده هم در شعب ثابت و سیار انجام شد. از این تعداد از پرونده‌ها، 10هزار و 343فقره در شعب سیار رسیدگی شد.

رئیس ستاد طرح نظارتی نوروزی تعزیرات حکومتی با اشاره به مکان‌های مورد بازرسی گفت: شرکت‌های مسافرتی، اماکن زیارتی، زائرسراها، مراکز تفریحی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، هتلها، اماکن تاریخی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدانهای میوه و تره‌بار، درمانگاه‌ها و تمامی موارد ابلاغ شده به سازمان مورد بازرسی گشت‌های مشترک قرار گرفت.

وی با اشاره به مشکلات بازار مرکبات هم گفت: دولت و ستاد تنظیم بازار به این حوزه ورود کرده و تدبیرهایی داشتند؛ از جمله این تدابیر پرتقال وارداتی بود که مقرر شد تا به مبلغ 3 هزار و 900 نومان به فروش برسد، اما در بازارهای مختلف دیده شد که این رقم مصوب رعایت نمی‌شود. از این رو سازمان ورود پیدا کرد و با متخلفان برخورد جدی داشت.

وی بیان کرد: علاوه بر برخورد با متخلفان در محل تخلف، پرتقال‌ها با قیمت دولتی به فروش رسید. البته گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی ادامه دارد و در صورت رویت تخلف، پرونده تشکیل می‌شود. این اخطار را به تمامی فروشندگان پرتقال‌های وارداتی می‌دهیم که اگر بیش از قیمت مصوب این میوه‌ را به‌ فروش برسانند، با آنها برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس ستاد طرح نظارتی نوروزی گفت: بیش از 100 میلیارد تومان میزان محکومیت برای پرونده‌های صنفی و غیر صنفی در طرح نوروزی تعیین شد.

وی در پایان با اشاره به شهرهای متخلف و بیشترین تخلفات در ایام نوروز گفت:‌ گرانفروشی در صدر تخلفها بود که از میان استانها، تهران با بیش از 12هزار پرونده بیشترین تخلفات و خراسان جنوبی کمترین تخلف را داشت.

captcha