جلوگیری از پیشرفت حفظ الصحه در جامعه!
کد خبر: 3495068
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مصری انتقاد کرد:

جلوگیری از پیشرفت حفظ الصحه در جامعه!

گروه سلامت: رئیس مرکز قرآن، طب و حدیث دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) تصریح کرد: اگر وجود معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت برای سلامت اجتماعی، وقف، مشارکت دادن خیرین، ورود به مقوله آسیب‌های اجتماعی، فقه در پژوهش یا وقف در پژوهش و سایر مسائل در ذهن آقای وزیر یا معاون آن وجود دارد، بسیار خوب و عالی است اما این دلیل نمی‌شود از پیشرفت مکتبی که برای حفظ الصحه در جامعه کاربرد دارد جلوگیری کرد.

مهدی مصری، رئیس مرکز قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به انحلال معاونت طب سنتی و اسلامی وزارت بهداشت مدیریت این مسئله را زیبنده وزارت بهداشت ندانست و اظهار کرد: وقتی سیاست‌های کلی سلامت ابلاغ‌شده توسط رهبر معظم انقلاب در صحنه عمل به طب سنتی و اسلامی توجه دارد همچنین در سال اقتصاد مقاومتی از این طب که 70 تا 80 درصد آن مبتنی بر پیشگیری و مسائل سبک زندگی است باید استفاده کرد، نمی‌بایست کارهایی انجام گیرد که به نفع سلامت کشور نیست.

مصری بیان کرد: اگر وجود معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت برای سلامت اجتماعی، وقف، مشارکت دادن خیرین، ورود به مقوله آسیب‌های اجتماعی، فقه در پژوهش یا وقف در پژوهش و سایر مسائل در ذهن آقای وزیر یا معاون آن وجود دارد، بسیار خوب و عالی است اما این دلیل نمی‌شود از پیشرفت مکتبی که برای حفظ الصحه در جامعه کاربرد دارد جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: علل انحلال معاونت یا تنزل به دفتر کل، عملکرد نامناسب یا عدم کارآیی و خروجی نامناسب معاونت عنوان شده است؛ اما باید گفت از همان ابتدا نقطه ورود به طب سنتی و اسلامی را بعضی از معاونت‌های وزارت بهداشت قبول نداشتند و نتوانستند آن را تحمل کنند.

مصری راه‌اندازی نظام پزشکی طبیعی (Natural Doctor) را راه حل حفظ شأنیت طب‌های سنتی، اسلامی و مکمل دانست و اظهار کرد: اگر این نظام راه‌اندازی و به سامان برسد مطمئنا بسیاری از مشکلات در این حوزه برطرف می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) خاطر نشان کرد: معاونت حقوقی وزارت بهداشت باید آستین‌های خود را بالا زده و نظام پزشکی طبیعی که به سبک زندگی سالم می‌پردازد را ایجاد کند گفتنی است این نظام باید کاملا جدا از نظام طب مدرن بوده و به آن هیچ ارتباطی نداشته باشد.

captcha