محورهای‌ هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی مبتنی بر دغدغه‌های رهبری است
کد خبر: 3360651
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۶
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت:

محورهای‌ هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی مبتنی بر دغدغه‌های رهبری است

گروه سلامت: حسام االدین علامه، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت محورهای‌ هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی را مبتنی بر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب دانست.

حسام االدین علامه، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه یکی از مواردی که در سیاست‌های فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی باید به آن پرداخته شود توجه به بیانات و دغدغه رهبر معظم انقلاب و سیاست دولت تدبیر و امید است، عنوان کرد: بر همین اساس در هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشورسعی شده است دانشجویان را با مهمترین دغدغه‌های موجود آشنا کنیم.

وی به مقوله وقایع جمعیتی کشور و نگرانی از سالمندی جمعیت اشاره و اظهار کرد: بر همین اساس یکی از محورهای جشنواره هفتم چالش جمعیتی تک فرزندی، بی فرزندی و سالمندی قرار داده شد.

علامه تأکید کرد: امیدواریم دانشجویان بر اساس آگاهی از مسائل و مشکلات جمعیتی کشور آثار هنری و فرهنگ ساز را در مورد این چالش‌ها تولید کرده و بتوانیم به کمک آنها آثار تأثیر گذار و کاربردی در حوزه سلامت جمعیت تولید کنیم.

وی سلامت اجتماعی را یکی دیگر از موارد مطرح شده در حوزه فرهنگ سلامت خواند و عنوان کرد: سه عنصر نشاط، اعتماد و مدارا توسط کارشناسان اداره کل فرهنگی به عنوان یکی از محورهایی که می‌تواند ضامن سلامت اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی باشد به عنوان دیگر محورهای این جشنواره برگزیده شده است.

ضرورت وجود نشاط با نگاه قرآنی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت ادامه داد: تحقق کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها نیاز به مدارا و نشاط با نگاه قرآنی دارد، همچنین نیاز است که در حوزه‌های مدیریتی اعتماد خود را به جوانان به ویژه دانشجویان نشان دهیم لذا در این جشنواره هدف این است که دانشجویان با آثار خود به فرهنگسازی این سه مقوله مهم در سلامت اجتماعی کمک کنند.

چاپ آثار در کتاب

وی با بیان این که در جشنواره فرهنگی دانشجویان می توانند در سه حوزه فرهنگی، هنری و مجازی آثار خود را تولید کنند، اظهار کرد: آثار برتری که در این حوزه ها تولید شوند در کتاب ویژه ای چاپ می‌شوند.

علامه با اشاره به محور فرهنگ ایرانی اسلامی در این جشنواره یادآور شد: ما این محور را به دو زیر محور اسلام ناب محمدی و وحدت بین اقوام، مذاهب و جناح‌های سیاسی و نیز زیر اخلاق و آزاد اندیشی بر مبنای کرسی‌های آزاد اندیشی و فرهنگ سازی آن در بین دانشجویان اختصاص داده‌ایم، موارد نیاز جامعه امروز ایران با توجه شرایط خاص و بین‌المللی هستند.

captcha