عوامل وقوع انقلاب در استمرار آن نیز مورد توجه باشد
کد خبر: 2812584
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

عوامل وقوع انقلاب در استمرار آن نیز مورد توجه باشد

گروه سیاسی: رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مذاهب گفت: زمانی که راجع به انقلاب اسلامی ایران صحبت می‌کنیم علل و عواملی که در پیدایش انقلاب نقش داشته در بقا و استمرار انقلاب نقش‌آفرین بوده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مذاهب امروز، 16 بهمن‌ماه در همایش انقلاب، خانواده، جوانان و موانع رشد گفت: هر نهضت و انقلابی که در جهان اتفاق می‌افتد معلول دو عامل منفی و مثبت است به‌طوری که تاریخ زندگانی پیامبران و ادیان الهی نیز گواه این حقیقیت است و ما در تاریخ نیز می‌خوانیم که شخصیت‌‌های منفی جامعه با بروز و ظهور ظلم و ستم در سطوح مختلف جامعه باعث شدند که انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های انقلابی دست به کار شوند و حرکت‌های تاریخی ایجاد کنند.



وی ادامه داد: هرچه که در تاریخ پیامبران و بزرگانی که هدایت و رهبری یک جنبش را به عهده دارند مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که عوامل منفی جامعه سبب و علت شده‌‌اند که عده‌‌ای هدایت و رهبری جریان آزادی‌خواه را به دست بگیرند.



رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مذاهب افزود: در انقلاب اسلامی ایران نیز ما شاهد وقوع دو عامل منفی و مثبت هستیم به‌طوری که سال‌های متمادی این کشور و آحاد مردم در فضای وحشت و اختناق به سرمی‌بردند و این فضا باعث شد که مردم با اتحاد و رهبری امام(ره) حرکت و نهضتی انقلابی را آغاز کنند که بعد شعارشان و فعل‌انفعالاتشان تحقق قوانین و احکام الهی به سطوح مختلف جامعه بود که تحت عنوان انقلاب اسلامی در جامعه محقق شد.



مختاری با اشاره به اینکه وحدت و اتحاد و پیروی از رهبری عوامل انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار کرد: امروزه در منطقه و جهان می‌بینیم که به دلیل اینکه همه علل و عوامل در کشورهای عربی وجود ندارد این انقلاب اتفاق نمی‌افتد.



حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات خراسان جنوبی نیز یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی دانست.



وی بانوان را رکن اصلی خانواده دانست و افزود: مهمترین شاخص برای تحکیم بنیان خانواده نزدیکی و صمیمیت بین اعضای خانواده است.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از خانواده‌‌ها از هم دور هستند، گفت: این فاصله‌‌ها نیازمند یک پیوند معنوی است که مادران مهمترین عامل برای برداشتن فاصله‌‌ها در خانواده‌‌ها هستند.



لطفیان یادآور شد: تعهد لازمه حفظ رابطه عاطفی بین خانواده‌‌ها است و خانواده‌ها باید نسبت به یکدیگر متعهد باشند.

captcha